InfrastrukturaWszystko

Zakup strategicznej części nabrzeża Portu Gdynia

Uroczyste podpisanie 24 sierpnia br. umowy nabycia przez Zarząd Morskiego Portu Gdynia S.A. części terenów przy ulicy Waszyngtona 1 w Gdyni, należących do Stoczni Remontowej Nauta SA, stanowi uwieńczenie negocjacji prowadzonych przez obie strony.

Zawarta dzisiaj umowa stanowi kolejny krok w realizacji strategii Zarządu Portu, związanej z pozyskiwaniem nowych terenów dla rozwoju funkcji portowych. Jest również istotnym elementem procesu restrukturyzacji majątkowej Stoczni Nauta.

1508242

Zabudowana nieruchomość o łącznej powierzchni ponad 2 ha, stanowiąca przedmiot umowy, zlokalizowana jest przy Nabrzeżu Śląskim gdyńskiego portu, w bezpośrednim sąsiedztwie terenów należących do ZMPG-a S.A. i obejmuje tor kolejowy nr 701, służący do obsługi tego nabrzeża.

Zakupiony teren zabezpieczy portowi dostęp kolejowy do nabrzeża Śląskiego i umożliwi poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej. Planowana jest na nim budowa przez Zarząd Portu nowego magazynu, stanowiącego kolejny element bazy paszowo–zbożowej funkcjonującej na terenie Morskiego Terminalu Masowego Gdynia. Obecnie nieruchomości te zabudowane są, w znacznym stopniu zdekapitalizowanymi, budynkami przemysłowymi.

1508241

Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego części dzielnicy Śródmieście w Gdyni – rejon ul. Węglowej i Waszyngtona, opracowanym przez Gminę Miasta Gdynia, w ścisłej współpracy z Zarządem Portu i Stocznią Nauta, teren ten przeznaczony jest pod funkcje przemysłowe, magazynowe oraz urządzenia portu morskiego i stanowi nową granicę pomiędzy obszarami przemysłowo-portowymi i strefą miejską.

1508240

Cały teren należący do Stoczni Nauta przy ulicy Waszyngtona ma powierzchnię około 8,5 ha. Większa część gruntu przeznaczona jest pod komercyjny projekt Gdynia Waterfront. Zgodnie z planem miejscowym może tu powstać zabudowa o funkcji mieszkaniowej, biurowej i rekreacyjnej. Atrakcyjne położenie nieruchomości z szeroką ekspozycją na zatokę daje duże możliwości jej zagospodarowania. Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule joint venture przy dużym zaangażowaniu spółek z grupy MARS.

Źródło: Zarząd Morskiego Portu Gdynia S. A.


Powiązane artykuły

Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...
Budowa jednego z tuneli w Danii, zdjęcie ilustracyjne, fot. PAP/EPA/RITZAU SCANPIX

Polacy budują rekordowy tunel pod Bałtykiem

Najdłuższy podwodny tunel świata powstaje pod cieśniną Bełt Fehmarn, łączącą Danię i Niemcy. Po ukończeniu, w 2029 roku, samochody będą...

Udostępnij:

Facebook X X X