icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zasina: Energetyka będzie mieć plan reakcji na kryzys pogodowy

Członkowie Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, do którego należy polska elektroenergetyka i firmy prywatne, zapowiadają bliższą współpracę przy usuwaniu awarii systemu przesyłowego. W ten sposób ma wzrosnąć bezpieczeństwo energetyczne Polski.

Prezes PTPiREE Robert Zasina powiedział, że porozumienie jest uwieńczeniem współpracy, która już się odbywa i „ma kilkuletnią historię”. – 2017 rok pokazał, że ta współpraca jest i ona jest dobra – powiedział. Nawałnice z sierpnia zeszłego roku doprowadziły do zniszczeń na większości powierzchni kraju. Skala zjawisk przewyższyła prognozy. Zniszczeniu uległo 80 tysięcy hektarów obszarów leśnych. W szczytowym momencie bez prądu pozostawało ponad 600 tysięcy ludzi. Dostawy do około 80 procent odbiorców wróciły w dwie doby.

– To nie jest sukces, bo 20 procent klientów zostało bez napięcia. Ten kryzys trwał kilka dobrych dni – przyznał Zasina. Nad usuwaniem szkód z sierpnia 2017 roku pracowało ponad 3 tysiące energetyków z firm państwowych. – Operatorzy muszą reagować według pewnego schematu i procedury, i po to jest nasze porozumienie – podsumował.

Członkowie Polskiego Towarzystwa Przesyłu i Rozdziału Energii Elektrycznej, do którego należy polska elektroenergetyka i firmy prywatne, zapowiadają bliższą współpracę przy usuwaniu awarii systemu przesyłowego. W ten sposób ma wzrosnąć bezpieczeństwo energetyczne Polski.

Prezes PTPiREE Robert Zasina powiedział, że porozumienie jest uwieńczeniem współpracy, która już się odbywa i „ma kilkuletnią historię”. – 2017 rok pokazał, że ta współpraca jest i ona jest dobra – powiedział. Nawałnice z sierpnia zeszłego roku doprowadziły do zniszczeń na większości powierzchni kraju. Skala zjawisk przewyższyła prognozy. Zniszczeniu uległo 80 tysięcy hektarów obszarów leśnych. W szczytowym momencie bez prądu pozostawało ponad 600 tysięcy ludzi. Dostawy do około 80 procent odbiorców wróciły w dwie doby.

– To nie jest sukces, bo 20 procent klientów zostało bez napięcia. Ten kryzys trwał kilka dobrych dni – przyznał Zasina. Nad usuwaniem szkód z sierpnia 2017 roku pracowało ponad 3 tysiące energetyków z firm państwowych. – Operatorzy muszą reagować według pewnego schematu i procedury, i po to jest nasze porozumienie – podsumował.

Najnowsze artykuły