icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Zbiornikowiec zablokował przejście Kanałem Sueskim

W środę wieczorem na kilka godzin doszło do zablokowania przejścia przez Kanał Sueski. Według władz kanału, sytuacja została opanowana i ruch odbywa się płynnie. 

Incydent na Kanale Sueskim

Incydent spowodował tankowiec Affinitive 5, pływający pod bandera Singapuru, który według wstępnych informacji, doznał awarii systemu sterowania.Jednostka zablokowała na kilka godzin południową część kanału, tę samą w której utknął na prawie tydzień w marcu 2021 roku kontenerowiec Ever Given. Zbiornikowiec w asyście kilku holowników udało się bezpiecznie wyprowadzić poza kanał po północy pierwszego września.

Tankowiec pod banderą Singapuru kierował się do portu Janbu na Morzu Czerwonym w Arabii Saudyjskiej.

Po tym, jak Ever Given osiadł na mieliźnie, zarządca kanału ogłosił przyspieszone plany rozbudowy kanału , w tym wydłużenie drugiego kanału, który umożliwia żegludze przepływanie w obu kierunkach wzdłuż części jego przebiegu i pogłębienie istniejącego kanału. Do tej pory, południowa część kanału, która jest jednokierunkowa, może powodować zagrożenie podobne do tego, które stworzył Ever Given. Prace nad rozbudową mają się zakończyć w 2023 roku.

Affinity 5 jest zbiornikowcem klasy Aframax o długości 252 metrów i szerokości 45 metrów. Jednostka posiada 110 tys. ton nośności. Podczas feralnego przejścia statek był załadowany jedynie w około 40 procentach, co ułatwiło proces uwalniania z pułapki.
CNN/TankerTraker/Mariusz Marszałkowski

W środę wieczorem na kilka godzin doszło do zablokowania przejścia przez Kanał Sueski. Według władz kanału, sytuacja została opanowana i ruch odbywa się płynnie. 

Incydent na Kanale Sueskim

Incydent spowodował tankowiec Affinitive 5, pływający pod bandera Singapuru, który według wstępnych informacji, doznał awarii systemu sterowania.Jednostka zablokowała na kilka godzin południową część kanału, tę samą w której utknął na prawie tydzień w marcu 2021 roku kontenerowiec Ever Given. Zbiornikowiec w asyście kilku holowników udało się bezpiecznie wyprowadzić poza kanał po północy pierwszego września.

Tankowiec pod banderą Singapuru kierował się do portu Janbu na Morzu Czerwonym w Arabii Saudyjskiej.

Po tym, jak Ever Given osiadł na mieliźnie, zarządca kanału ogłosił przyspieszone plany rozbudowy kanału , w tym wydłużenie drugiego kanału, który umożliwia żegludze przepływanie w obu kierunkach wzdłuż części jego przebiegu i pogłębienie istniejącego kanału. Do tej pory, południowa część kanału, która jest jednokierunkowa, może powodować zagrożenie podobne do tego, które stworzył Ever Given. Prace nad rozbudową mają się zakończyć w 2023 roku.

Affinity 5 jest zbiornikowcem klasy Aframax o długości 252 metrów i szerokości 45 metrów. Jednostka posiada 110 tys. ton nośności. Podczas feralnego przejścia statek był załadowany jedynie w około 40 procentach, co ułatwiło proces uwalniania z pułapki.
CNN/TankerTraker/Mariusz Marszałkowski

Najnowsze artykuły