icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Chiny stworzyły mikrodrona zasilanego tylko energią słoneczną

Chińscy inżynierowie stworzyli drona ważącego trochę ponad cztery gramy, całkowicie zasilanego energią słoneczną i mogącego utrzymać się w powietrzu do godziny.

Atomic Energy poinformowało o udanych testach chińskiego drona CoulombFly. Konstrukcja waży 4,21 gramy i jest wyposażona w śmigło o średnicy 20 centymetrów. Silnik elektrostatyczny zasilany jest wysokim napięciem. Portal zauważa, że jedną z głównych bolączek miniaturyzacji dronów jest ich krótki czas działania, wynikający ze zmniejszenia wydajności silników elektrycznych.

Wirnik posiada 64 prostokątne łopatki, wykonane z cienkich (20 mikrometrów) arkuszy włókna węglowego pokrytych folią aluminiową. Są one połączone u góry i u dołu za pomocą izolacyjnych pierścieni z włókna szklanego o grubości 0,3 milimetra. Stojan, czyli nieruchome części maszyny, składa się z ośmiu par elektrod ułożonych w okrąg oraz połączonych naprzemiennie z dodatnim i ujemnym biegunem źródła zasilania.

Podczas testów najdłuższy lot drona trwał godzinę. Natężenie światła wyniosło 920 watów na metr kwadratowy, a wilgotność względna 34 procent. ColombFly w powietrzu zużywa 0,568 W, a jego maksymalny udźwig wyniósł 5,8 gramów. Po odjęciu masy własnej pozwoli mu to unieść 1,59 grama, co może pozwolić na zainstalowanie czujników i systemu sterowania, których konstrukcja nie posiada.

Twórcy pracują nad jeszcze mniejszą wersją urządzenia ważącą dziewięć miligramów.

Link do filmu prezentującego drona.

Atomic Energy / Marcin Karwowski

Nie tylko dronopad. Do czego współcześnie służą drony? Spięcie

Chińscy inżynierowie stworzyli drona ważącego trochę ponad cztery gramy, całkowicie zasilanego energią słoneczną i mogącego utrzymać się w powietrzu do godziny.

Atomic Energy poinformowało o udanych testach chińskiego drona CoulombFly. Konstrukcja waży 4,21 gramy i jest wyposażona w śmigło o średnicy 20 centymetrów. Silnik elektrostatyczny zasilany jest wysokim napięciem. Portal zauważa, że jedną z głównych bolączek miniaturyzacji dronów jest ich krótki czas działania, wynikający ze zmniejszenia wydajności silników elektrycznych.

Wirnik posiada 64 prostokątne łopatki, wykonane z cienkich (20 mikrometrów) arkuszy włókna węglowego pokrytych folią aluminiową. Są one połączone u góry i u dołu za pomocą izolacyjnych pierścieni z włókna szklanego o grubości 0,3 milimetra. Stojan, czyli nieruchome części maszyny, składa się z ośmiu par elektrod ułożonych w okrąg oraz połączonych naprzemiennie z dodatnim i ujemnym biegunem źródła zasilania.

Podczas testów najdłuższy lot drona trwał godzinę. Natężenie światła wyniosło 920 watów na metr kwadratowy, a wilgotność względna 34 procent. ColombFly w powietrzu zużywa 0,568 W, a jego maksymalny udźwig wyniósł 5,8 gramów. Po odjęciu masy własnej pozwoli mu to unieść 1,59 grama, co może pozwolić na zainstalowanie czujników i systemu sterowania, których konstrukcja nie posiada.

Twórcy pracują nad jeszcze mniejszą wersją urządzenia ważącą dziewięć miligramów.

Link do filmu prezentującego drona.

Atomic Energy / Marcin Karwowski

Nie tylko dronopad. Do czego współcześnie służą drony? Spięcie

Najnowsze artykuły