Zyski spółki Kombinat Medialny, prowadzącej kanał YouTube braci Sekielskich wzrosły w 2023 roku o ponad 150 proc. Pomimo systematycznego spadku wpłat na platformie Patronite.
Według danych opublikowanych przez portal „Wirtualne Media” w 2023 roku Kombinat Medialny, należący do Tomasza i Marka Sekielskich, niemal podwoił przychody sprzedażowe, osiągając 603,7 tys. zł w porównaniu z 307,9 tys. zł rok wcześniej. Główne źródło tych przychodów to reklamy na kanale Sekielski Brothers Studio, który ma 186 tys. subskrybentów i łącznie 32,9 mln odtworzeń ok. 840 materiałów.
Pozostałe wpływy operacyjne spółki Sekielskich zmalały z 447,8 tys. zł do 302,1 tys. zł. Głównym źródłem tego przychodu są wpłaty z platformy crowdfundingowej Patronite, które – jak informują „Wirtualne Media” – w porównaniu z poprzednimi latami, systematycznie spadają.
Pomimo zmniejszonego wsparcia z Patronite, zysk operacyjny spółki wzrósł z 97,2 tys. zł do 252,3 tys. zł, a zysk netto z 90,6 tys. zł do 229,6 tys. zł. Tak znaczący wzrost zysków pozwolił spółce na pokrycie strat z lat ubiegłych oraz wypłatę dywidendy, choć szczegółowe kwoty przeznaczone na każdy z tych celów nie zostały ujawnione. Kapitały własne firmy na koniec 2023 roku wynosiły 1,22 mln zł, w porównaniu do 987,8 tys. zł rok wcześniej.
Kanał Sekielskich zyskał na popularności w 2019 roku po premierze dokumentu „Tylko nie mów nikomu” o pedofilii duchownych, który w ciągu niecałych ośmiu miesięcy został wyświetlony ponad 20 mln razy. W zeszłym roku Sekielscy przyciągnęli uwagę internautów filmem „Korzenie zła” o aferze SKOK Wołomin, który osiągnął 3 mln wyświetleń.