29.04.2014 ALERT

29 kwietnia 2014, 10:20 Alert

ENERGETYKA

PGNiG chce za pół roku zakończyć negocjacje z Katarem

(PAP)

PGNiG chce, by istotne kwestie związane z relacjami PGNiG-Qatargas zostały ustalone najpóźniej w trzecim kwartale tego roku – poinformował PAP wiceprezes PGNiG ds. handlowych Jerzy Kurella.

LOTOS traci mniej dzięki norweskim inwestycjom

(REUTERS/WOJCIECH JAKÓBIK)

LOTOS zanotował stratę netto 32,37 mln złotych w porównaniu z prognozowaną stratą 47 mln złotych. Mniejsza niż przypuszczano strata wynika z wzrostu wydobycia na czternastu koncesjach w rejonie Heimdal w Norwegii.

Rozmowy gazowe w Warszawie

(GŁOS ROSJI/WOJCIECH JAKÓBIK)

Jak donosi Głos Rosji, przedstawiciele Rosji, Ukrainy i UE planują omówić kwestię gazową 2 maja w Warszawie. Ministerstwo Energetyki Rosji podaje, że takie informacje pojawiły się rozmowie telefonicznej ministra energetyki FR, Aleksandra Nowaka, z komisarzem europejskim ds. energetyki, Guentherem Oettingerem. Głos Rosji podaje, że swój udział w rozmowach powinna w najbliższym czasie potwierdzić ukraińska delegacja. Tymczasem ze strony premiera Ukrainy Arsenija Jaceniuka padło w poniedziałek kilka ostrych wypowiedzi w sprawie współpracy z Gazpromem. Jak powiedział Jaceniuk, Kijów jest niezadowolony z ceny i szeregu innych postanowień kontraktu i rozpoczyna procedurę składania pozwu sądowego przeciwko firmie – donosi rosyjskie medium. Ukraina oczekuje, że Rosja zgodzi się na cenę $268,5/1000m3 za dostawy, która obowiązywała w pierwszym kwartale tego roku. Rosjanie wprowadzili podwyżkę do poziomu $485,5/1000m3 od kwietnia tego roku. Kijów nie płaci za dostawy i oczekuje powrotu do obniżki z pierwszego kwartału. Jednocześnie odbiera pewne ilości rosyjskiego gazu. Deklaruje, że jeżeli nie otrzyma odpowiedzi Rosji w ciągu miesiąca, skieruje sprawę do sądu arbitrażowego w Sztokholmie.

Ponad 4 mln m3 gazu dziennie przez Polskę dla Ukrainy

(MSZ/WOJCIECH JAKÓBIK)

Naftogaz poinformował o planach odnośnie importu gazu ziemnego z Europy przez terytorium Polski. Zgodnie z przedstawioną przez biuro prasowe przedsiębiorstwa państwowego „Ukrtransgaz” (spółka-córka NAK „Naftogaz Ukrainy”) informacją, w maju 2014 r. Ukraina zamierza importować 4,08 mln m³ gazu ziemnego z Niemiec na podstawie podpisanego z niemiecką spółką „RWE” kontraktem. Surowiec przesłany zostanie na Ukrainę przez terytorium Polski.

Wojna informacyjna na Litwie

(THE LITHUANIAN TRIBUNE/WOJCIECH JAKÓBIK)

Premier Litwy Algirdas Butkevicius zaprzecza informacjom gazety Verslo Żinios, która podała wczoraj, że Gazprom zaoferował Wilnu obniżkę cen gazu o około 20 procent. W zamian za to miał się domagać wycofania Lietuvos Dujos z arbitrażu przeciwko Gazpromowi. Litewski rząd i przedstawiciele LD zaprzeczają tym rewelacjom, informując o tym, że przekazały swoje propozycje rewizji cen jakiś czas temu i dalej czekają na odpowiedź Rosjan. Przeciek pojawił się w krytycznym momencie – trwa kryzys ukraiński a Litwa pracuje nad przejęciem udziałów niemieckiego E.on-u w systemie przesyłu gazu (GTS). W ten sposób  chce zwiększyć kontrolę nad własnymi gazociągami.

Inicjatywa Chorwacji na rzecz energetycznej niezależności krajów UE

(AFP/AP/TERESA WÓJCIK)

Prezydent Chorwacji Ivo Josipović w artykule opublikowanym w ostatnią sobotę w brytyjskim Financial Times zwraca uwagę, że kryzys ukraiński ukazuje ogromną wrażliwość krajów wschodniej rubieży UE na zablokowanie dostaw surowców energetycznych oraz podniesienie cen tych surowców przez rosyjskiego dostawcę. To zagraża – w ocenie prezydenta Chorwacji – bezpieczeństwu energetycznemu oraz konkurencyjności całego regionu. Nowa polityka energetyczna UE musi więc poświęcić szczególną uwagę interesom i zagrożeniom wschodnich krajów członkowskich Unii. Doceniając ambitne cele przyjętej przez Brukselę polityki klimatycznej, Josipović zwraca uwagę, że jednak pociąga ona za sobą wielkie koszty gospodarcze oraz grozi likwidacją prawie 30 mln miejsc pracy w branżach energochłonnych. Niebezpieczny jest również niski stopień dywersyfikacji dostaw surowców energetycznych. Kraje UE sprowadzają gaz z trzech kierunków – z Rosji, Norwegii i Algierii, ropę – z Rosji, Norwegii i Libii. Trwający prawie dwa lata kryzys w Libii i obecny kryzys na Ukrainie wykazują jak ważna jest dywersyfikacja. Jednakże jeszcze ważniejsze jest, zdaniem Josipovicia, aby każdy kraj członkowski UE przede wszystkim wykorzystywał własne zasoby energetyczne i maksymalnie ograniczał drogi import. I w tym kierunku powinna zmierzać polityka energetyczna Brukseli.

Gazprom wyklucza Słowenię z South Streamu?

(REUTERS/TERESA WÓJCIK)

Oficjalne przyłączenie Austrii do programu South Streamu spowodowało zmniejszenie znaczenia udziału Słowenii w rosyjskim programie gazowym. Trasa przez Słowenię przestaje być dla Gazpromu korzystna. Lepszym połączeniem gazociągu z Włochami jest trasa przez Węgry do Austrii i stamtąd przez już istniejący gazociąg do Włoch. To znacznie zmniejszy koszty. W tej sytuacji jest wątpliwe, czy Gazprom będzie chciał wydać około 1 mld euro na odcinek przez Słowenię. Być może rządowi Słowenii jest na rękę takie rozwiązanie. Od niedawna Lublana jest pod silnymi naciskami Brukseli żądającej, aby tymczasowo zamroziła swoją część projektu South Streamu. W ten sposób uniknęłaby konsekwencji za naruszenie prawa unijnego przez umowę z Rosją o budowie gazociągu Gazpromu. Tymczasem Austria oficjalnie wraca do tego projektu. W ub. tygodniu szef Gazpromu Miller spotkał się w Wiedniu z przedstawicielami austriackiej firmy gazowej OMV, a także z austriackim ministrem gospodarki Rainholdem Mitterlehnerem. Media podejrzewają, że Gazprom otrzymał od rządu austriackiego gwarancję obejścia przez przepisów prawa unijnego, które nie pozwalają na inwestycję rosyjską.

Realizacja South Stream postępuje

(GAZPROM/WOJCIECH JAKÓBIK)

Jak informuje rosyjski Gazprom na terenie krajów bałtyckich prowadzone są prace mające na celu uruchomienie Gazociągu Południowego przed końcem 2015 roku. Bułgaria ma niebawem podpisać umowy na dostawę sprzętu i materiałów niezbędnych do budowy odcinka rury. Podobnie jest, jeśli chodzi o Serbię, która pracuje również nad szkicem porozumienia rządowego w sprawie współpracy przy budowie serbskiego odcinka rury. Węgrzy kontynuują ocenę finansową i wpływu inwestycji na środowisko (EIA). Słoweńcy prowadzą EIA. W lecie mają zostać ogłoszone przetargi na budowę odcinka. Chorwacja pracuje nad stworzeniem porozumienia udziałowców w sprawie budowy jej odcinka South Stream. Macedonia przygotowuje projekt budowy odnogi rury na jej terytorium. Z inicjatywy Austriaków Gazprom ponownie rozważa uwzględnienie ich kraju w trasie przebiegu inwestycji.

Bałtycki terminal LNG w Finlandii?

(THE BALTIC COURSE/SEBASTIAN CIASTOŃ)

Prawdopodobnie Finlandia została wybrana jako lokalizacja dla regionalnego terminalu LNG – podaje fiński portal internetowy IItalehti.  Według fińskich mediów, Komisja Europejska uważa, że problem lokalizacji regionalnego gazoportu jest bliski rozwiązania na rzecz Finlandii. Zdaniem unijnych urzędników nowy terminal jest niezbędny by zmniejszyć presję cenową tego surowca w krajach bałtyckich. Informacje te już zdementowało już estońskie ministerstwo gospodarki i komunikacji, określając takie rewelacje jako nieprawdziwe.

Paryż planuje nowe inwestycje w OZE

(REUTERS/SEBASTIAN CIASTOŃ)

Francja zamierza stworzyć 100 000 nowych miejsc pracy w sektorze energii odnawialnej – poinformowała francuska minister energetyki Segolene Royal. Zdaniem Paryża, konieczne jest przyspieszenie inwestycji szczególnie w takich sektorach jak energetyka wiatrowa czy słoneczna. W trakcie konferencji prasowej nowa minister podkreśliła również konieczność ograniczenia wzrostu cen energii elektrycznej oraz wypracowanie nowego sposobu naliczania taryf. Nowe propozycje zdaniem części ekspertów pozwolą zmniejszyć uzależnienie Francji od energetyki jądrowej z obecnych 75% do 50% w 2025 roku.

Rewizja Korytarza Południowego możliwa

(NOVINITE/WOJCIECH JAKÓBIK)

Według rosyjskiej agencji Wedomosti Korytarz Południowy mający dostarczać w przyszłości azerski gaz na europejski rynek mógłby zostać przedłużony o gazociągi prowadzące do Francji i Hiszpanii oraz o złoża z Turkmenistanu i Iranu. Z informacji źródła agencji w Komisji Europejskiej wynika, że Bruksela jest skłonna przeznaczyć 5,8 mld euro na rewizję koncepcji i przeobrażenie jej w priorytetowy projekt infrastrukturalny Unii Europejskiej. Obecnie zakłada on połączenie gazociągów: południowokaukaskiego (SCP), transanatolijskiego (TANAP) i transadriatyckiego (TAP. Poszerzenie koncepcji uwzględniałoby zatem budowę przedłużenia TAP z Włoch do Francji i Hiszpanii oraz budowę Gazociągu Transkaspijskiego łączącego Azerbejdżan z Turkmenistanem i Iranem.

BP nadal inwestuje w Rosji

(REUTERS/ITAR TASS/TERESA WÓJCIK)

Brytyjski BP potwierdził wczoraj oficjalnie, że zdecydował nadal inwestować w Rosji. BP jest jednym ze znaczących akcjonariuszy spółki naftowej Rosnieft, której prezes Igor Sieczin znalazł się na nowej liście rosyjskich osobistości objętych sankcjami Stanów Zjednoczonych. Sieczin należy do najbliższych i najbardziej zaufanych współpracowników Putina. „Zatrzymujemy nasze udziały w Rosniefcie i planujemy inwestycje w Rosji na dłuższy czas. Sytuacja jest rzeczywiście trudna, ale mamy nadzieję znaleźć dobre rozwiązanie dla nas” – informuje komunikat zarządu brytyjskiego koncernu. Zarząd dodaje, że przeanalizuje decyzje podjęte przez USA w sprawie sankcji i rozważy ich znaczenie dla BP. Koncern posiada pakiet 20 proc. akcji Rosnieftu. W pierwszych dniach kwietnia jego generalny dyrektor Robert Dudley zakomunikował, że planuje rozwijać aktywność swojej firmy w Rosji podkreślając z jednej strony zainteresowanie strony rosyjskiej, jako dostawcy nośników energii do Europy, z drugiej – europejskie zapotrzebowanie na ropę i gaz.

Akcje Rosnieft straciły na wartości po ogłoszeniu sankcji USA przeciw Sieczinowi

(REUTERS/RIGZONE/ITAR TASS/TERESA WÓJCIK/FINANCIAL TIMES/WOJCIECH JAKÓBIK)

Wczoraj po ogłoszeniu sankcji USA przeciw szefowi Rosnieftu Igorowi Sieczinowi spadły ceny akcji tego rosyjskiego koncernu naftowego. Spadek wyniósł 2,1 proc. Agencje zwracają uwagę, że ceny ponownie wzrosły po informacji, że rosyjska spółka nie została uwzględniona na liście przedsiębiorstw wobec których Biały Dom zastosował sankcje. Podkreślają jednocześnie, że Igor Sieczin jest najbliższym współpracownikiem prezydenta Władimira Putina. Jednocześnie Departament Skarbu USA podkreśla, że Rosnieft nie zostanie wykluczony ze współpracy z amerykańskimi spółkami, ponieważ Sieczin nie posiada większościowego pakietu akcji firmy. Exxon Mobil prowadzi z Rosnieftem kilka projektów w Arktyce. Firmy poinformowały wczoraj, że kontynuują pracę w ich ramach. Tymczasem Financial Times przybliża sylwetkę bliskiego współpracownika Putina. Sieczin był powiązany z przejęciem Jukosu Michaiła Chodorkowskiego, który stał się potem częścią Rosnieftu. Także on jest odpowiedzialny za sukces kupna akcji TNK-BP od brytyjskiego BP. Igor Sieczin był dyrektorem kadrowym Putina w czasie, gdy ten zajmował stanowisko wiceburmistrza Sankt Petersburga w latach 90-tych. Od 2012 roku jest dyrektorem Rosnieftu, który od tego czasu walczy o rynek z Gazpromem i osiąga kolejne sukcesy, łącznie z wejściem we współpracę w Arktyce z Exxon Mobil i Statoilem.

Gazprom publikuje wyniki finansowe za 2013 rok

(GAZPROM/WOJCIECH JAKÓBIK)

W zeszłym roku Gazprom sprzedał do Europy i innych krajów 174,3 mld m3 gazu ziemnego (w 2012 151 mld m3), do krajów Wspólnoty Niepodległych Państw 59,4 (w 2012 66,1 mld m3). Sprzedaż netto do Europy wzrosła zatem o 15 procent do poziomu 1,68  mld rubli, głównie dzięki zwiększeniu wolumenu. Spadek sprzedaży netto do krajów WNP o 21 procent do pozomu 4,20 mld rubli wynikał z obniżek średnich cen dostaw i wolumenu. Na terenie Federacji Rosyjskiej rozprowadził w zeszłym roku 243,3 mld m3 surowca. W 2012 było to 265,3 mld m3.

Wciąż wstrzymana eksploatacja złóż Kashagan w Kazachstanie

(REUTERS/OIL&GAS/ASIA OIL/TERESA WÓJCIK)

Nie wiadomo czy w tym roku zostanie wznowione wydobycie ropy i gazu z ogromnego  pola naftowego Kashagan w Kazachstanie. Specjalistyczne analizy wykazały, że należy wymienić całe odcinki uszkodzonych rurociągów i gazociągów, a być może nawet całą sieć przesyłową . Taka wymiana musi potrwać dłużej niż się spodziewano. Oświadczenie konsorcjum projektu Kashagan opublikowane wczoraj (28 kwietnia) jest utrzymane w dość pesymistycznym tonie. Informacja ta jest bardzo niekorzystna dla Kazachstanu. Głównym dochodem tego 17 milionowego kraju w Azji Środkowej jest zysk z eksportu ropy naftowej i gazu. Jedno z największych złóż węglowodorów na świecie, Kashagan, miał ogromnie zwiększyć te zyski. W projekt wydobywczy międzynarodowe konsorcjum zainwestowało 50 mld dol. Eksploatacja pola Kashagan rozpoczęła się we wrześniu ub.r. ale niebawem na początku października została wstrzymana po wykryciu dużych wycieków gazu i ropy z sieci rurociągów. Eksperci uznali, że główną przyczyną tak rozległych uszkodzeń sieci jest wyjątkowo wysokie stężenie gazów siarkowych obecnych w złożach pola Kashagan. W skład konsorcjum projektu Kashagan NCOC wchodzą ENI, Exxon Mobil , holenderski Shell, chiński koncern państwowy CNPC , japoński INPEX i kazachski koncern państwowy KazMunaiGas.

Exxon Mobil rozpoczął produkcje LNG w Papui Nowej Gwinei

(RIGZONE/BLOOMBERG/TERESA WÓJCIK)

W poniedziałek (28 kwietnia) Exxon Mobil rozpoczął produkcję LNG w Papui-Nowej Gwinei na kilka tygodni przed terminem. Inwestycja, która kosztowała 19 mld dol. od połowy roku będzie dostarczać gaz skroplony na rynki azjatyckie. Zrealizowany projekt jest przykładem zaawansowanej technologii i skutecznego marketingu. Zawarte długoterminowe kontrakty na dostawy LNG obejmują ponad 95 proc. przyszłej produkcji. Magazyny zakładów mogą pomieścić 6,9 mln t. gazu skroplonego. Inwestycja była realizowana w trudnych warunkach terenowych, ale realizacja przebiegła bez awarii i większych problemów. Oprócz zakładów skraplania gazu konieczna była budowa sieci dróg oraz lotniska. Inwestorzy szacują, że w Azji popyt na LNG do roku 2025 wzrośnie o około 165 proc. Exxon Mobil przewiduje dalsze możliwości inwestowania i ekspansji w Papui-Nowej Gwinei.

INFRASTRUKTURA

Ruszają prace na nasypie w dolinie Ciemięgi

(GDDKiA)

Rozbiórka części nasypu i odtworzenie jego konstrukcji z wykorzystaniem lekkich materiałów nad trzema przepustami oraz wykonanie płyty odciążającej nad czwartym z przepustów. Prace związane z usunięciem większych niż zakładano osiadań nasypu potrwają do końca sierpnia, a tuż po ich zakończeniu kierowcy będą mogli skorzystać z odcinka S17 pomiędzy węzłami Jastków i Lublin Sławinek wraz z nowym wjazdem do Lublina. Wykonawca inwestycji, firma Budimex, opracował już koncepcję przeprowadzenia naprawy osiadającego nasypu poprzez odciążenie jego konstrukcji. Przewidziano częściową rozbiórkę nasypu w obrębie czterech przepustów, łącznie na długości ok. 240 m. Zakończenie prac naprawczych przewidziane jest na 28 sierpnia.

Budimex przebuduje drogę w Słupsku

(Budimex)

Budimex podpisał z Zarządem Infrastruktury Miejskiej w Słupsku umowę na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu „Nowy przebieg drogi krajowej nr 21 w Słupsku”. Umowa ma wartość 88,9 mln zł netto. Prace rozpoczną się w ciągu 10 dni od podpisania umowy i zakończą się po 20 miesiącach. Zakres prac obejmuje: budowę i przebudowę ul. Koszalińskiej (od ul. Szczecińskiej do ul. Poznańskiej), wraz z budową wiaduktu nad torami PKP; przebudowę ul. 11 Listopada i odcinka ul. Piłsudskiego oraz budowę ul. Rejtana

(odcinek od ul. Piłsudskiego do ul. Grunwaldzkiej); przebudowę ul. Braci Staniuków oraz budowę drogi łączącej tę ulicę z ul. Portową wraz z budową wiaduktu nad torami PKP.

Łączna długość przebudowywanych odcinków wynosi 6,4 km.

Łopaty pod nową drogę z Brzeska do Koszyc już wbite

(Skanska)

Rozpoczęła się budowa nowej drogi wojewódzkiej z Brzeska do Koszyc. Na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie buduje ją Skanska. Skanska realizuje pierwszy etap inwestycji. Nowy fragment drogi wojewódzkiej będzie kosztował 27 mln zł netto (33 mln zł brutto). Dzięki nowej drodze powstanie dogodne połączenie autostrady A4 z DK nr 79 Kraków-Sandomierz. Będzie to ponad 4-kilometrowy odcinek od węzła autostradowego w Brzesku do Mokrzysk (ul. Zagrodzka). Inwestycja zostanie zakończona w maju 2015 r. DW 768 z Brzeska do Mokrzysk powstaje w formule „projektuj i buduj”, co oznacza, że Skanska najpierw wykonała projekt nowej drogi, następnie uzyskała wszelkie niezbędne pozwolenia do rozpoczęcia prac budowlanych, po czym przystąpiła do realizacji inwestycji.

Nowy internetowy rozkład jazdy pociągów

(PKP SA)

PKP SA oraz TK Telekom wprowadziły nowoczesną, jeszcze bardziej funkcjonalną stronę internetową z rozkładem jazdy pociągów. Serwis wyróżnia poprawiona i bardziej czytelna szata graficzna oraz usprawniona, intuicyjna nawigacja. Z nowej witryny można korzystać poprzez dotychczasowy adres, klikając na banner „Przetestuj nowy rozklad-pkp.pl” z prawej strony ekranu. Dla wygody użytkowników przez najbliższy czas dostępna jest również dotychczasowa wersja serwisu. W nowym serwisie wprowadzono funkcje sprawiające, że jest on przyjazny użytkownikowi. Przy tworzeniu portalu wykorzystano rzadko spotykane rozwiązania, takie jak samouczek czy chociażby opcja zwiększonego kontrastu dla osób niedowidzących.

Kwietniowa korekta rozkładu jazdy

(PKP SA)

27 kwietnia weszła w życie korekta rozkładu jazdy pociągów. Informacje o zmianach podróżni uzyskali na dworcach, peronach oraz stronach internetowych spółek Grupy PKP. Korekta będzie obowiązywała do 15 czerwca. Wdrożeniu korekty rozkładu jazdy towarzyszy skierowana do pasażerów szeroka akcja informacyjna. Podróżni o zmianach są informowani m.in. za pomocą ulotek, zapowiedzi na dworcach i w pociągach. Szczegółowe informacje będzie można również znaleźć na stronach internetowych PKP SA i PKP Intercity, pod numerem infolinii 19 757, a także na profilu spółki PKP Intercity na Facebooku oraz za pomocą aplikacji IC Navigator. Korekta rozkładu jazdy wynika z konieczności dostosowania tras, terminów i godzin kursowania pociągów do prowadzonych modernizacji torów.

Ruszyła budowa wiaduktu w Rogowie

(PKP PLK)

Polskie Linie Kolejowe ruszyły z budową dwupoziomowego skrzyżowania w Rogowie, przy drodze krajowej nr 72 Rawa Mazowiecka – Łódź. Wszystko po to, aby usprawnić ruch kolejowy i drogowy oraz podnieść jego bezpieczeństwo. – Za sobą mamy wykonanie objazdu awaryjnego i tymczasowego przejazdu kolejowego oraz przeniesienie ruchu kołowego na objazd – mówi Paweł Pisarczyk, kierownik robót mostowych i dodaje, że następny etap to przystąpienie do wykonania zadania głównego, czyli budowa wiaduktu drogowego wraz z dojazdami. – Ten etap już się rozpoczął, teraz pracujemy nad wzmocnieniem podłoża w rejonie przyszłego wiaduktu oraz budową nasypów na dojazdach – wyjaśnia kierownik robót.

Zapłać raz i podróżuj do woli w majowy weekend

(PKP Intercity)

Na majówkę PKP Intercity wydłuża terminy obowiązywania popularnych weekendowych ofert. Podróżni będą mogli korzystać z Biletu Podróżnika lub Biletu Weekendowego już od 30 kwietnia od godziny 19:00, aż do 5 maja do 6.00 rano. Weekendowe oferty przewoźnika to imienne bilety uprawniające do nieograniczonej liczby przejazdów. Bilet Podróżnika (74 zł w klasie 2) to propozycja dla osób wybierających wyłącznie pociągi TLK. Bilet weekendowy (154 zł w kl. 2) to oferta dla podróżujących różnymi pociągami PKP Intercity, popularnymi TLK i łączącymi centra dużych miast, EIC. W czasie długiego majowego weekendu przewoźnik wzmocni o dodatkowe wagony, pociągi cieszące się największym zainteresowaniem. W sumie przewoźnik zapewni ponad 17 tys. dodatkowych miejsc.

Wzrost ruchu cargo w I kwartale na Lotnisku Chopina

(Lotnisko Chopina)

W pierwszym kwartale br. Lotnisko Chopina obsłużyło o 27,5 proc. więcej cargo niż w analogicznym okresie roku 2013. Łączny tonaż przewiezionych towarów w okresie od stycznia do kwietnia osiągnął 11 239 t. W ruchu krajowym ilość przewożonych towarów utrzymała się na poziomie 164 t. W ruchu międzynarodowym wzrost wyniósł blisko 28 proc. – z 11 do 14,1 tys. t. Więcej towarów jest przywożonych do Polski niż wywożonych: w przylocie obsłużonych zostało 8,1 tys. t, w odlocie – 6 tys. t. Nieznacznie maleje wolumen przewożonej poczty. W I kwartale br. w tym segmencie obsługi zanotowany został spadek o 0,4 proc. (łącznie obsłużono 3,8 tys. ton poczty). Najpopularniejsze kierunki przewozów cargo: Kolonia (2,2 tys. t), Lipsk (1,7 tys. t),  Nowy Jork (1,6 tys. t).

Redakcja BiznesAlert

Przegląd tworzą: Teresa Wójcik, Sebastian Ciastoń, Wojciech Jakóbik, Maciej Pawlak