W poniedziałek, na dworcu Gdańsk Wrzeszcz, odbyło się uroczyste przekazanie nowego pociągu spalinowego Link wyprodukowanego przez PESA Bydgoszcz. To jeden z pięciu pojazdów tego typu zakupionych przez POLREGIO i zarazem jeden z trzech, które będą kursowały na Pomorzu. Przewozy Regionalne, będące największym polskim przewoźnikiem kolejowym, zapowiadają dalszą wymianę taboru.
Zaprezentowany dziś mieszkańcom Trójmiasta Link to sprawdzony i doceniany przez pasażerów z Polski, Czech i Niemiec tabor. Docelowo w POLREGIO jeździć będzie pięć tego typu jednostek. – Są nowoczesne, ekonomiczne, a dodatkową ich zaletą jest to, że posiadają specjalne strefy przeznaczone dla najmłodszych pasażerów, co jest nowością w segmencie przewozów regionalnych – mówi Krzysztof Zgorzelski, Prezes POLREGIO.
Zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce pociągi Link to pierwsze z nowoczesnych pojazdów, które już zasilają flotę POLREGIO. To dopiero początek prawdziwej zmiany oblicza Spółki. Jeszcze w tym roku na polskie tory wyjadą kolejne z ponad 50 nowoczesnych składów. Wśród nich znajdą się zarówno zupełnie nowe, jak i kompleksowo zmodernizowane pojazdy. – Zmiany, jakie zachodzą w firmie, to efekt pomyślnie prowadzonej przy współpracy z Agencją Rozwoju Przemysłu restrukturyzacji. W zeszłym roku, po raz pierwszy w swojej 15-letniej historii, Spółka osiągnęła dodatni wynik finansowy we wszystkich obszarach działalności, a zysk netto wyniósł 51,2 mln – mówi Prezes POLREGIO i zapowiada, że Spółka planuje zakończyć ten rok z wynikiem na poziomie ok. 43-44 mln zł zysku.
Nowy tabor
Priorytetem POLREGIO na najbliższe lata jest podnoszenie jakości usług poprzez m.in. wymianę
i modernizację taboru. Spółka rozpoczęła właśnie największy w swojej historii program wymiany floty. Pod koniec kwietnia na Dworcu Wileńskim w Warszawie odbyło się uroczyste odebranie przez Spółkę od producenta pierwszego Linka. Już niedługo Linkami będą mogli podróżować także mieszkańcy województw warmińsko-mazurskiego, łódzkiego oraz lubuskiego.
Nowe Linki to dopiero zapowiedź większych zmian, jakie POLREGIO będzie przechodzić w ciągu najbliższych lat. Przewoźnik planuje, aby po 2018 roku, gdy zakończy się realizacja programu restrukturyzacji, w barwach POLREGIO pojawiło się jeszcze więcej nowoczesnych pociągów.
– Zgłosiliśmy zapotrzebowanie na ok. 230-240 nowych trzy- i czteroczłonowych składów elektrycznych oraz ok. 30 pojazdów o napędzie hybrydowym: elektryczno-spalinowym – dodaje Krzysztof Zgorzelski.
Nowa marka, nowa oferta, nowa jakość
Wymiana pociągów to jedynie część tego, co Spółka przygotowała dla swoich pasażerów. POLREGIO aktywnie rozwija także swoją ofertę: wspólnie z samorządami tworzy nowe połączenia, wdraża usługę zintegrowanego transportu kolejowo-autobusowego, wprowadza atrakcyjne promocje oraz współpracuje z przewoźnikami miejskimi.
W województwie pomorskim POLREGIO obsługuje średnio ponad 220 połączeń dziennie. Przewoźnik, poza obsługą aglomeracji trójmiejskiej i linii regionalnych, zapewnia także połączenia na trasach do sąsiednich regionów, np. do Bydgoszczy, Olsztyna oraz Elbląga. Dzięki dobrej współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, opierającej się na wieloletniej umowie na świadczenie usług przewozowych, POLREGIO oferuje swoim podróżnym unikatową siatkę połączeń umożliwiającą dogodny dojazd do ważnych dla nich miejsc, takich jak praca, szkoła, urzędy i ośrodki zdrowia.
W uroczystym przekazaniu nowego składu dla Pomorskiego wzięło udział kilkudziesięciu gości. Na zakończenie odbył się pierwszy przejazd z Gdańska Wrzeszcza do Gdyni Głównej. Zaprezentowany dziś w Gdańsku nowy Link będzie jeździł na trasach prowadzących do Chojnic, m.in. ze Słupska, z Trójmiasta, Tczewa i Helu oraz ze Szczecinka.
POLREGIO