icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rail Baltica: Kolejny krok na drodze do budowy szybkich kolei Polska-kraje bałtyckie

W poniedziałek 19 czerwca na nadzwyczajnej sesji estoński parlament ratyfikował umowę o rozwoju ruchu kolejowego na trasie Rail Baltica. Dokument został wcześniej podpisany przez przedstawicieli rządów Estonii, Litwy oraz Łotwy.

Za ratyfikacją umowy głosowało 63 deputowanych, przeciw było 20, nikt nie wstrzymał się od głosu. Do ratyfikacji potrzebna była zwykła większość głosów. Estoński parlament liczy 101 deputowanych.

Według ostatnich danych koszt budowy Rail Baltica ma wynieść ok. 5,8 mld euro. Przy czym koszty projektu na estońskim odcinku mają sięgać ok. 1,3 mld euro, z których 250-300 mln euro zapewni Tallin.

Projekt Rail Baltica zakłada budowę szybkiego połączenia kolejowego z Tallina do granicy Litwy z Polską. Tory mają mieć rozstaw 1435 mm (standard europejski), na których pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 240 km/h, a towarowe do 120 km/h.

The Baltic Course/Piotr Stępiński

Polaczek: Rail Baltica tak ale z dofinansowaniem unijnym

W poniedziałek 19 czerwca na nadzwyczajnej sesji estoński parlament ratyfikował umowę o rozwoju ruchu kolejowego na trasie Rail Baltica. Dokument został wcześniej podpisany przez przedstawicieli rządów Estonii, Litwy oraz Łotwy.

Za ratyfikacją umowy głosowało 63 deputowanych, przeciw było 20, nikt nie wstrzymał się od głosu. Do ratyfikacji potrzebna była zwykła większość głosów. Estoński parlament liczy 101 deputowanych.

Według ostatnich danych koszt budowy Rail Baltica ma wynieść ok. 5,8 mld euro. Przy czym koszty projektu na estońskim odcinku mają sięgać ok. 1,3 mld euro, z których 250-300 mln euro zapewni Tallin.

Projekt Rail Baltica zakłada budowę szybkiego połączenia kolejowego z Tallina do granicy Litwy z Polską. Tory mają mieć rozstaw 1435 mm (standard europejski), na których pociągi pasażerskie będą mogły osiągać prędkość do 240 km/h, a towarowe do 120 km/h.

The Baltic Course/Piotr Stępiński

Polaczek: Rail Baltica tak ale z dofinansowaniem unijnym

Najnowsze artykuły