icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

200 ładowarek elektrycznych do 2020 roku

Do 2020 r. przy głównych polskich drogach ma stanąć 200 ładowarek do samochodów elektrycznych, wśród których znajdą się też punkty ultraszybkiego ładowania – poinformował PAP prezes Greenway Infrastructure Poland Rafał Czyżewski.

Czyżewski powiedział, że firma otrzymała unijne dofinansowanie na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych. „Spółka ma zakontraktowaną z UE budowę największej sieci ładowarek wzdłuż tras w Polsce” – wyjaśnił. Podkreślił, że celem projektu jest zbudowanie inteligentnego systemu ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż korytarzy TEN-T.

Dzięki realizacji projektu dofinansowanego z UE w ramach instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility) do maja 2020 roku Greenway ma zbudować w Polsce 10 ładowarek ultraszybkich (do 350 kW) oraz 135 szybkich (50 kW), z których 75 ma powstać do końca 2018 roku. W punktach przesiadkowych ma powstać 50 wolnych ładowarek (7- 22kW) oraz 10 magazynów energii (BACHS – Battery Assisted Charging Systems), przy wybranych stacjach ładowania w Polsce.

Prezes spółki jest przekonany, że „instalacja pierwszych ultraszybkich ładowarek wyznaczy zupełnie nową jakość technologiczną” i może przyczynić się do upowszechnienia samochodów elektrycznych w kraju.

„Decyzja Komisji Europejskiej oraz ostatnie inicjatywy polskiej administracji wyraźnie pokazują, że rozwój elektromobilności w Polsce postępować będzie szybko” – mówi Czyżewski.

W marcu br. rząd przyjął Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce. Zakłada on, że w 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło 1 mln aut elektrycznych, co – wedle wyliczeń Ministerstwa Energii – stworzy popyt na 4,3 TWh energii elektrycznej rocznie.

Według badania Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, brak infrastruktury ładowania to druga w kolejności bariera zakupu auta elektrycznego. Pierwszą jest cena pojazdu.

Od września br. spółka Greenway Infrastructure Poland planuje w ramach realizowanego już projektu rozpoczęcie udostępniania kilkudziesięciu stacji szybkiego ładowania w Polsce. W pierwszej kolejności mają być uruchomione ładowarki m.in. w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Rzeszowie, Bielanach Wrocławskich oraz trzy w Warszawie. Udostępniona w grudniu ub.r. pokazowa stacja w warszawskim Mokotowie odnotowuje ponad 300 ładowań miesięcznie.

Greenway Infrastructure Poland sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest częścią międzynarodowej grupy Voltia, działającej w obszarze elektromobilności.

Polska Agencja Prasowa
Do 2020 r. przy głównych polskich drogach ma stanąć 200 ładowarek do samochodów elektrycznych, wśród których znajdą się też punkty ultraszybkiego ładowania – poinformował PAP prezes Greenway Infrastructure Poland Rafał Czyżewski.

Czyżewski powiedział, że firma otrzymała unijne dofinansowanie na rozwój sieci ładowania samochodów elektrycznych. „Spółka ma zakontraktowaną z UE budowę największej sieci ładowarek wzdłuż tras w Polsce” – wyjaśnił. Podkreślił, że celem projektu jest zbudowanie inteligentnego systemu ładowania pojazdów elektrycznych wzdłuż korytarzy TEN-T.

Dzięki realizacji projektu dofinansowanego z UE w ramach instrumentu Łącząc Europę (Connecting Europe Facility) do maja 2020 roku Greenway ma zbudować w Polsce 10 ładowarek ultraszybkich (do 350 kW) oraz 135 szybkich (50 kW), z których 75 ma powstać do końca 2018 roku. W punktach przesiadkowych ma powstać 50 wolnych ładowarek (7- 22kW) oraz 10 magazynów energii (BACHS – Battery Assisted Charging Systems), przy wybranych stacjach ładowania w Polsce.

Prezes spółki jest przekonany, że „instalacja pierwszych ultraszybkich ładowarek wyznaczy zupełnie nową jakość technologiczną” i może przyczynić się do upowszechnienia samochodów elektrycznych w kraju.

„Decyzja Komisji Europejskiej oraz ostatnie inicjatywy polskiej administracji wyraźnie pokazują, że rozwój elektromobilności w Polsce postępować będzie szybko” – mówi Czyżewski.

W marcu br. rząd przyjął Plan Rozwoju Elektromobilności w Polsce. Zakłada on, że w 2025 r. po polskich drogach będzie jeździło 1 mln aut elektrycznych, co – wedle wyliczeń Ministerstwa Energii – stworzy popyt na 4,3 TWh energii elektrycznej rocznie.

Według badania Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych, brak infrastruktury ładowania to druga w kolejności bariera zakupu auta elektrycznego. Pierwszą jest cena pojazdu.

Od września br. spółka Greenway Infrastructure Poland planuje w ramach realizowanego już projektu rozpoczęcie udostępniania kilkudziesięciu stacji szybkiego ładowania w Polsce. W pierwszej kolejności mają być uruchomione ładowarki m.in. w Krakowie, Gdańsku, Łodzi, Toruniu, Rzeszowie, Bielanach Wrocławskich oraz trzy w Warszawie. Udostępniona w grudniu ub.r. pokazowa stacja w warszawskim Mokotowie odnotowuje ponad 300 ładowań miesięcznie.

Greenway Infrastructure Poland sp. z o.o. z siedzibą w Gdyni jest częścią międzynarodowej grupy Voltia, działającej w obszarze elektromobilności.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły