Trwają zapowiadane w I kwartale tego roku przez PKP Energetyka inwestycje w infrastrukturę i tabor. Spółka w zeszłym roku była jedną z sześciu najdynamiczniej rozwijających się spółek w portfolio Funduszu CVC Global Partner (od 2016 roku właściciela PKP Energetyka).
Zapowiadana perspektywa czasowa prowadzonych inwestycji to rok 2025. W niedługim czasie od przejęcia przez Fundusz CVC spółce udało się poprawić bezpieczeństwo i znacząco zmniejszyć liczbę wypadków. Wdrożenie nowych procedur obejmowało także przygotowanie narzędzi IT.
Nakłady na inwestycja jakie zapowiedziała w marcu PKP Energetyka to w samym 2017 r. we wszystkich obszarach działalności ok. 416 mln zł, z tego 309 mln zł w obszarze dystrybucji. 261 mln zł przypadnie na modernizacje sieci dystrybucyjnych (w poprzednich latach było to: 216 mln zł w 2016 r. i 68 mln zł średniorocznie w latach 2011-2015). Pozostałe 107 mln zł zostanie przeznaczone m.in. na tabor – 35 mln zł – i rozwój narzędzi IT. W dalszej perspektywie czyli latach 2017-2020 nakłady w obszarze dystrybucji wyniosą 1,5 mld zł. W wydatkach mieści się planowany udział PKP Energetyki w programie MUZ-a 2 (Projekt Modernizacji Układów Zasilania), szacowany na kilkaset milionów złotych. Jednym z najważniejszych zadań dla PKP Energetyka do 2020 r. – jak mówił prezes PKP Energetyka Wojciech Orzech jest modernizacja taboru. Do 2020 r. spółka zamierza przeznaczyć na ten cel ponad 100 mln zł.
W tym roku w mediach pojawiały się także informacje o podejmowanych przez spółkę działaniach mających na celu podpisanie listu intencyjnego dotyczącego współpracy z niemiecką spółką DB Bahn Bau. Wspólne działania miałyby obejmować budowę kolejowych sieci trakcyjnych w Niemczech. Niemcy są dla PKP Energetyka są w tej chwili najważniejszym kierunkiem ekspansji.
Kolejnymi kierunkami rozwoju są: Norwegia i Szwecja.
BiznesAlert.pl/Rynek Infrastruktury/Agata Rzędowska