icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Solaris ma zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych

Solaris ma zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych. Jak zapowiada spółka w najbliższym czasie realizowane będą kontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do: Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii oraz Polski.

Pierwszy w pełni elektryczny pojazd wyprodukowany w zlokalizowanej pod Poznaniem fabryce Solarisa ujrzał światło dzienne w 2011 roku. Premierowy wówczas model Urbino 8,9 LE electric znalazł stałe miejsce w sprzedażowej ofercie producenta. Dwa lata po jego premierze, w 2013 roku, ruszyła seryjna sprzedaż elektrycznych Solarisów. Pierwszy z nich został sprzedany do Klagenfurtu w Austrii.

Dzisiaj po europejskich drogach porusza się już blisko 80 autobusów elektrycznych Solarisa, które od 2013 roku pokonały łącznie 3 miliony kilometrów. Oprócz wspomnianej Austrii, można je spotkać w Szwecji, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii oraz w Polsce.

Solaris zapowiada, że w najbliższym czasie realizowane będą kontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do: Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii oraz Polski, a spółka ma zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych.

Obecnie klienci mogą wybrać spośród kilku wersji długości pojazdu (od 8,9 metra, 12, 18 i 18,75 metra) oraz sposobu ładowania (plug-in, pantograf, ładowanie indukcyjne oraz zwiększające zasięg wodorowe ogniwo paliwowe). Bolechowski producent oferuje także w swych ekologicznych pojazdach dwa rodzaje baterii – Solaris High Power oraz Solaris High Energy, a także dwa sposoby przekazywania napędu; może do tego służyć oś elektryczna ze zintegrowanymi silnikami lub silnik centralny.

Solaris ma zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych. Jak zapowiada spółka w najbliższym czasie realizowane będą kontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do: Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii oraz Polski.

Pierwszy w pełni elektryczny pojazd wyprodukowany w zlokalizowanej pod Poznaniem fabryce Solarisa ujrzał światło dzienne w 2011 roku. Premierowy wówczas model Urbino 8,9 LE electric znalazł stałe miejsce w sprzedażowej ofercie producenta. Dwa lata po jego premierze, w 2013 roku, ruszyła seryjna sprzedaż elektrycznych Solarisów. Pierwszy z nich został sprzedany do Klagenfurtu w Austrii.

Dzisiaj po europejskich drogach porusza się już blisko 80 autobusów elektrycznych Solarisa, które od 2013 roku pokonały łącznie 3 miliony kilometrów. Oprócz wspomnianej Austrii, można je spotkać w Szwecji, Finlandii, Niemczech, Hiszpanii oraz w Polsce.

Solaris zapowiada, że w najbliższym czasie realizowane będą kontrakty na dostawy bateryjnych Solarisów m.in. do: Włoch, Niemiec, Francji, Norwegii, Rumunii oraz Polski, a spółka ma zamówienia na ponad 100 autobusów elektrycznych.

Obecnie klienci mogą wybrać spośród kilku wersji długości pojazdu (od 8,9 metra, 12, 18 i 18,75 metra) oraz sposobu ładowania (plug-in, pantograf, ładowanie indukcyjne oraz zwiększające zasięg wodorowe ogniwo paliwowe). Bolechowski producent oferuje także w swych ekologicznych pojazdach dwa rodzaje baterii – Solaris High Power oraz Solaris High Energy, a także dwa sposoby przekazywania napędu; może do tego służyć oś elektryczna ze zintegrowanymi silnikami lub silnik centralny.

Najnowsze artykuły