Prezes firmy Marcin Jastrzębski poinformował dziennikarzy, że spółka liczy, iż wykonawca dotrzyma terminów.
„My mówimy o oddaniu instalacji w II-III kwartale 2018 r.” – powiedział.
Dodał, że dead line ze strony banków na ukończenie inwestycji to I kwartał 2019 roku. Jest on przekonany, że ten termin zostanie dotrzymany.
Lotos podał w komentarzu do raportu kwartalnego, że główny wykonawca, firma KT, poinformowała zarząd o ryzyku niedotrzymania umownego terminu uzyskania statusu RFSU (Ready For Start Up), czyli pełnej gotowości operacyjnej tej instalacji, powołując się na problemy z mobilizacją właściwej liczby pracowników.
„W opinii zarządu spółki, efektywność prac prowadzonych na instalacji DCU wymaga poprawy. Prowadzone są rozmowy z KT o konieczności wdrożenia niezbędnych działań w celu dotrzymania umownego terminu zakończenia realizacji całego projektu” – napisano w raporcie.
W lipcu i sierpniu przekazano do prób i testów eksploatacyjnych zmodernizowane chłodnie wentylatorowe układu wody chłodniczej oraz zmodernizowany kompleks aminowo-siarkowy (zbudowany w ramach Programu 10+).
„Przekazano do użytkowania również zakres modernizacji instalacji HDS (tj. odsiarczania oleju napędowego). We wrześniu kontynuowano prace rozruchowe instalacji produkcji tlenu oraz nowego kompresora rafineryjnego systemu powietrza pomiarowego” – informuje Lotos.
Realizacja projektu EFRA rozpoczęła się w 2015 roku i jest prowadzona wspólnie z Lotosem Asfalt. Dalsze pogłębienie konwersji ropy naftowej wsparte efektami synergii z istniejącymi instalacjami rafinerii w Gdańsku, ma przełożyć się na wzrost realizowanej marży rafineryjnej z każdej przerobionej baryłki surowca o ok. 2 USD/bbl.
Instalacje produkcyjne Programu EFRA wygenerują rocznie ok. 900 tysięcy ton wysokomarżowych paliw bez zwiększenia poziomu przerobu naftowej.