icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwsze miasto na świecie zelektryfikowało całą swoją flotę autobusów

Chińskie Shenzhen stało się pierwszym miastem na świecie, którego publiczna flota autobusów składa się w 100% z pojazdów elektrycznych.

Po ulicach metropolii porusza się obecnie 16 359 (!) autobusów napędzanych prądem i 12 518 zelektryfikowanych taksówek (62,5% ich ogólnej liczby).

Do 2020 r. władze Shenzhen zamierzają zastąpić wszystkie spalinowe taksówki ich elektrycznymi odpowiednikami. Zheng Jingyu, dyrektor departamentu transportu publicznego w mieście, nie wyklucza, że ten ambitny cel uda się osiągnąć jeszcze wcześniej.

Shenzhen dysponuje obecnie 510 stacjami ładowania autobusów. Łączna liczba ładowarek osiągnęła poziom 8 000.

Żadne inne miasto na świcie nie dysponuje tak rozbudowaną flotą autobusów elektrycznych. Jak podaje Shenzhen Daily, każdego roku pojazdy tego typu pozwalają zaoszczędzić 345 000 ton paliw kopalnych i zredukować emisje CO2 o 1,35 mln ton. Elektryczne taksówki zapewniają roczne oszczędności paliwa w wysokości 116 000 ton.

W 2017 r. Shenzhen przeznaczyło ok. 490 mln dolarów na subsydia dla autobusów napędzanych prądem i rozbudowę infrastruktury ładowania.

Miasto jest zamieszkiwane przez ok. 12 mln osób.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Chińskie Shenzhen stało się pierwszym miastem na świecie, którego publiczna flota autobusów składa się w 100% z pojazdów elektrycznych.

Po ulicach metropolii porusza się obecnie 16 359 (!) autobusów napędzanych prądem i 12 518 zelektryfikowanych taksówek (62,5% ich ogólnej liczby).

Do 2020 r. władze Shenzhen zamierzają zastąpić wszystkie spalinowe taksówki ich elektrycznymi odpowiednikami. Zheng Jingyu, dyrektor departamentu transportu publicznego w mieście, nie wyklucza, że ten ambitny cel uda się osiągnąć jeszcze wcześniej.

Shenzhen dysponuje obecnie 510 stacjami ładowania autobusów. Łączna liczba ładowarek osiągnęła poziom 8 000.

Żadne inne miasto na świcie nie dysponuje tak rozbudowaną flotą autobusów elektrycznych. Jak podaje Shenzhen Daily, każdego roku pojazdy tego typu pozwalają zaoszczędzić 345 000 ton paliw kopalnych i zredukować emisje CO2 o 1,35 mln ton. Elektryczne taksówki zapewniają roczne oszczędności paliwa w wysokości 116 000 ton.

W 2017 r. Shenzhen przeznaczyło ok. 490 mln dolarów na subsydia dla autobusów napędzanych prądem i rozbudowę infrastruktury ładowania.

Miasto jest zamieszkiwane przez ok. 12 mln osób.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze artykuły