icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PGE Obrót przestrzega przed nieuczciwymi sprzedawcami prądu i gazu

PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, ostrzega swoich klientów przed nieuczciwymi handlowcami. „Docierają do nas sygnały, że znowu pojawili się nieuczciwi handlowcy, którzy podszywają się pod markę PGE” – powiedział PAP rzecznik firmy Mariusz Majewski. Dodał, że w ostatnich dniach pracownicy PGE odbierają prośby o pomoc od klientów, którzy podpisali niekorzystne dla nich umowy.

„Wiemy, że naszych klientów odwiedzają w domach handlowcy, którzy namawiają do podpisania nowej umowy na dostawę prądu i gazu. Proszą np. o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za +pracowników zakładu energetycznego+, albo zapewniają, że +dystrybucja nadal będzie od PGE+. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, klient wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej” – zaznaczył Majewski.

Do firmy najwięcej takich sygnałów dociera od klientów z okolic Lublina, a także Tarnobrzega i Sandomierza. Rzecznik podkreślił, że pracownicy PGE nie odwiedzają klientów w domach, proponując nowe umowy albo jakiekolwiek zmiany w dokumentacji.

„Warto pamiętać, żeby nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom. Należy sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje. Dokładnie zapoznać się z dokumentami, które nam proponuje, skontrolować m.in. wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty. Trzeba też sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy” – przypomina Majewski.

W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy, czyli np. w domu, klient ma prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych skutków. Rzecznik PGE Obrót zaznaczył, że Grupa PGE opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji.

„Zawsze dokładnie informujemy klientów o swoich produktach i usługach. Spółka ma certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią. Co roku w ramach TOE włączamy się ogólnopolską kampanię informacyjną +Sprawdź kto sprzedaje Ci energię+ mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami na rynku sprzedaży prądu i gazu” – powiedział Majewski.

PGE Obrót prowadzi też własne akcje informacyjne ostrzegające klientów oraz informujące, jak nie dać się oszukać. PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE, największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.

Polska Agencja Prasowa

PGE Obrót z Rzeszowa, zajmująca się w Grupie PGE sprzedażą energii do odbiorców końcowych, ostrzega swoich klientów przed nieuczciwymi handlowcami. „Docierają do nas sygnały, że znowu pojawili się nieuczciwi handlowcy, którzy podszywają się pod markę PGE” – powiedział PAP rzecznik firmy Mariusz Majewski. Dodał, że w ostatnich dniach pracownicy PGE odbierają prośby o pomoc od klientów, którzy podpisali niekorzystne dla nich umowy.

„Wiemy, że naszych klientów odwiedzają w domach handlowcy, którzy namawiają do podpisania nowej umowy na dostawę prądu i gazu. Proszą np. o ostatnie faktury i stwierdzają, że oferta, którą proponują, będzie tańsza i lepsza. Zdarza się, że dla uwiarygodnienia podają się za +pracowników zakładu energetycznego+, albo zapewniają, że +dystrybucja nadal będzie od PGE+. Nie precyzując już, że po podpisaniu proponowanych dokumentów, klient wybiera nowego, innego sprzedawcę energii elektrycznej” – zaznaczył Majewski.

Do firmy najwięcej takich sygnałów dociera od klientów z okolic Lublina, a także Tarnobrzega i Sandomierza. Rzecznik podkreślił, że pracownicy PGE nie odwiedzają klientów w domach, proponując nowe umowy albo jakiekolwiek zmiany w dokumentacji.

„Warto pamiętać, żeby nie dać się oszukać nieuczciwym sprzedawcom. Należy sprawdzić tożsamość handlowca, który nas odwiedza i to, jaką firmę reprezentuje. Dokładnie zapoznać się z dokumentami, które nam proponuje, skontrolować m.in. wysokość opłaty handlowej, kary za nieterminowe wpłaty oraz wszelkie dodatkowe koszty. Trzeba też sprawdzić, jakie są warunki rozwiązania umowy” – przypomina Majewski.

W przypadku podpisania umowy poza siedzibą firmy, czyli np. w domu, klient ma prawo do jej rozwiązana w ciągu 14 dni bez żadnych negatywnych skutków. Rzecznik PGE Obrót zaznaczył, że Grupa PGE opiera swoją działalność na transparentności oraz uczciwej konkurencji.

„Zawsze dokładnie informujemy klientów o swoich produktach i usługach. Spółka ma certyfikat Kodeksu Dobrych Praktyk w ramach Towarzystwa Obrotu Energią. Co roku w ramach TOE włączamy się ogólnopolską kampanię informacyjną +Sprawdź kto sprzedaje Ci energię+ mającą na celu ostrzeganie przed nieuczciwymi praktykami na rynku sprzedaży prądu i gazu” – powiedział Majewski.

PGE Obrót prowadzi też własne akcje informacyjne ostrzegające klientów oraz informujące, jak nie dać się oszukać. PGE Obrót wchodzi w skład Grupy Kapitałowej PGE, największej grupy energetycznej i ciepłowniczej w Polsce i jednej z największych firm energetycznych w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka obsługuje ponad 5 mln klientów.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły