icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy składają największe w Europie zamówienie na autobusy wodorowe

Belgijska spółka Van Hool podpisała kontrakt na dostawę 40 autobusów wodorowych (FCEV) z niemieckimi przewoźnikami RVK Köln oraz WSW Wuppertal. Na mocy umowy, 30 pojazdów na ogniwa paliwowe trafi do Kolonii, zaś pozostałe 10 – do Wuppertal. To największe jak do tej pory zamówienie na autobusy zasilane wodorem w Europie.

Wodorowa wiosna

Pojazdy będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w belgijskiej miejscowości Koningshooikt. Dostawy rozpoczną się wiosną 2019 r.

Do Niemiec trafią zeroemisyjne, dwuosiowe autobusy 12 metrowe (na zdjęciu poniżej), wyposażone zarówno w ogniwa paliwowe dostarczone przez kanadyjską firmę Ballard, jak i baterie. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał elektryczny silnik Siemensa o mocy 286 KM (210 kW). Pojazdy zapewnią 29 miejsc siedzących, a także 46 (Kolonia) lub 49 (Wuppertal) stojących. Zbiorniki wodoru, mogące pomieścić 38,2 kg tego paliwa, pozwolą z nawiązką na wypełnienie całodziennego rozkładu jazdy autobusów. przewidzianego na 350 km. Zużycie wodoru na 100 km wyniesie ok. 8 kg.

Belgijski potentat

Spółka Van Hool została założona w 1947 r. Przedsiębiorstwo produkuje rocznie 1 400 autobusów i autokarów oraz 4 000 naczep i cystern. Belgijska firma zatrudnia ok. 4 500 pracowników. W ofercie spółki znajdują się pojazdy zasilane wodorem, olejem napędowym oraz energią elektryczną, w tym także trolejbusy i hybrydy. Oprócz fabryki w Koningshooikt, firma posiada zakłady w macedońskim Skopje.

Van Hool buduje autobusy wodorowe przeznaczone na rynek amerykański już od 2005 r., zaś na europejski – od 2007 r. Do tej pory belgijska spółka wyprodukowała łącznie 53 pojazdy tego rodzaju.

ORPA

Rzędowska: Polska rozmawia z Japonią o wodorze. Jakie są perspektywy?

Belgijska spółka Van Hool podpisała kontrakt na dostawę 40 autobusów wodorowych (FCEV) z niemieckimi przewoźnikami RVK Köln oraz WSW Wuppertal. Na mocy umowy, 30 pojazdów na ogniwa paliwowe trafi do Kolonii, zaś pozostałe 10 – do Wuppertal. To największe jak do tej pory zamówienie na autobusy zasilane wodorem w Europie.

Wodorowa wiosna

Pojazdy będą produkowane w fabryce zlokalizowanej w belgijskiej miejscowości Koningshooikt. Dostawy rozpoczną się wiosną 2019 r.

Do Niemiec trafią zeroemisyjne, dwuosiowe autobusy 12 metrowe (na zdjęciu poniżej), wyposażone zarówno w ogniwa paliwowe dostarczone przez kanadyjską firmę Ballard, jak i baterie. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał elektryczny silnik Siemensa o mocy 286 KM (210 kW). Pojazdy zapewnią 29 miejsc siedzących, a także 46 (Kolonia) lub 49 (Wuppertal) stojących. Zbiorniki wodoru, mogące pomieścić 38,2 kg tego paliwa, pozwolą z nawiązką na wypełnienie całodziennego rozkładu jazdy autobusów. przewidzianego na 350 km. Zużycie wodoru na 100 km wyniesie ok. 8 kg.

Belgijski potentat

Spółka Van Hool została założona w 1947 r. Przedsiębiorstwo produkuje rocznie 1 400 autobusów i autokarów oraz 4 000 naczep i cystern. Belgijska firma zatrudnia ok. 4 500 pracowników. W ofercie spółki znajdują się pojazdy zasilane wodorem, olejem napędowym oraz energią elektryczną, w tym także trolejbusy i hybrydy. Oprócz fabryki w Koningshooikt, firma posiada zakłady w macedońskim Skopje.

Van Hool buduje autobusy wodorowe przeznaczone na rynek amerykański już od 2005 r., zaś na europejski – od 2007 r. Do tej pory belgijska spółka wyprodukowała łącznie 53 pojazdy tego rodzaju.

ORPA

Rzędowska: Polska rozmawia z Japonią o wodorze. Jakie są perspektywy?

Najnowsze artykuły