Alert

Ekonomiczne koszty kryzysu w Rastatt

Czołowe europejskie organizacje transportu towarowego, podjęły się próby oszacowania ekonomicznych kosztów katastrofy w Rastatt. Według opracowania ERFA (European Rail Freight Association) , NEE (Network of European Railways) oraz UIRR ( International Union for Road-Rail Combined Transport) szacunkowe szkody gospodarcze z tytułu katastrofy mogły wynieść około 2,05 mld EUR.

W powyższej kwocie znajdują się koszty poniesione przez przedsiębiorstwa logistyki kolejowej (ok. 0,97 mln EUR), przemysłu wytwórczego (0,77 mln EUR) i innych podmiotów.

Warto przypomnieć, że w sierpniu 2017 roku jednen z najważniejszych szlaków kolejowych w Europie i Niemczech został zablokowany. Powodem takiego stanu rzeczy była katastrofa budowlana niedaleko Rastatt w Badenii-Wirtembergii. Szlak kolejowy łączy porty morskie na północy kontynentu z przemysłowymi terenami północnych Włoch. Zanim doszło do blokady trasy przez Rastatt przejeżdżało dziennie około 370 pociągów towarowych i osobowych – szlak kolejowy umożliwiał ruch między północą i południem Europy . Odcinek uznawany był za wąskie gardło, dlatego zdecydowano się na budowę tunelu mającego odciążyć trasę. W połowie sierpnia doszło do katastrofy – w budowanym odcinku osunęła się ziemia. Teren obniżył się na powierzchni w miejscu w którym przebiegały tory uszkadzając je.

Dyrektor zarządzający NEE Peter Westenberger nawiązując do opracowania przygotowanego przez najważniejsze europejskie organizacje transportowe powiedział , że „Każdy dzień postoju podczas incydentu w Rastatt spowodował starty w wysokości około 40 mln EUR w całej Europie. Dlatego musi być jasne, że podobny incydent jak w Rastatt już nigdy się nie powtórzy”.

globalrailnews.com/dw.com


Powiązane artykuły

Zgrzyt przy unijnych konsultacjach akcyzowych

Blisko 19 tysięcy osób wzięło udział w konsultacjach dot. dyrektywy tytoniowej. To blisko dziewięć razy więcej niż średnia. Najwięcej, blisko pięć tysięcy...

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Udostępnij:

Facebook X X X