icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Gałecki: Piotrkowska Centrum z użyciem specjalnych rur stalowych

Dworzec tramwajowy Piotrkowska Centrum powstaje na największym węźle komunikacji szynowej przy al. Mickiewicza, między ul. Piotrkowską i al. Kościuszki. Umożliwi on łatwe i sprawne przesiadanie się na liniach w kierunkach: północ-południe oraz wschód-zachód.

– Projekt tramwajowego przystanku przesiadkowego zmienił się od chwili, kiedy dwa lata temu wygrałem konkurs na jego opracowanie – stwierdził podczas konferencji prasowej Jan Gałecki, projektant dworca tramwajowego Piotrkowska Centrum w Łodzi.

Zdaniem projektanta główna różnica polega na użyciu specjalnych rur stalowych. Jest to, w porównaniu do wcześniejszych planów, rozwiązanie bardziej eleganckie, które nada całej konstrukcji wrażenie lekkości i delikatności.

– Na dachu będzie znajdowała się specjalna membrana – mówił dalej Jan Gałecki. – Będą dominować barwy neutralne – głównie błękit, aczkolwiek znajdzie się tam również miejsce dla mocniejszych akcentów graficznych w postaci kolorów czerwonego i żółtego.

– Nocny efekt wizualny zapewni natomiast podświetlenie – stwierdził na zakończenie projektant.

Jak dodała prezydent Łodzi, Hanna Zdanowska, obiekt będzie miał 100 m długości, 33 m szerokości, a także 13 m wysokości. Z czterech peronów, które zostaną zbudowane, będzie mogło odjeżdżać jednocześnie 8 tramwajów. Na 54 słupach konstrukcyjnych zostanie umieszczony rodzaj witrażu.

Źrodło: UM Łódź

Dworzec tramwajowy Piotrkowska Centrum powstaje na największym węźle komunikacji szynowej przy al. Mickiewicza, między ul. Piotrkowską i al. Kościuszki. Umożliwi on łatwe i sprawne przesiadanie się na liniach w kierunkach: północ-południe oraz wschód-zachód.

– Projekt tramwajowego przystanku przesiadkowego zmienił się od chwili, kiedy dwa lata temu wygrałem konkurs na jego opracowanie – stwierdził podczas konferencji prasowej Jan Gałecki, projektant dworca tramwajowego Piotrkowska Centrum w Łodzi.

Zdaniem projektanta główna różnica polega na użyciu specjalnych rur stalowych. Jest to, w porównaniu do wcześniejszych planów, rozwiązanie bardziej eleganckie, które nada całej konstrukcji wrażenie lekkości i delikatności.

– Na dachu będzie znajdowała się specjalna membrana – mówił dalej Jan Gałecki. – Będą dominować barwy neutralne – głównie błękit, aczkolwiek znajdzie się tam również miejsce dla mocniejszych akcentów graficznych w postaci kolorów czerwonego i żółtego.

– Nocny efekt wizualny zapewni natomiast podświetlenie – stwierdził na zakończenie projektant.

Jak dodała prezydent Łodzi, Hanna Zdanowska, obiekt będzie miał 100 m długości, 33 m szerokości, a także 13 m wysokości. Z czterech peronów, które zostaną zbudowane, będzie mogło odjeżdżać jednocześnie 8 tramwajów. Na 54 słupach konstrukcyjnych zostanie umieszczony rodzaj witrażu.

Źrodło: UM Łódź

Najnowsze artykuły