icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Francja chce wspierać rozwój pojazdów wodorowych

Do 2023 r. francuski rząd zamierza przeznaczyć 100 mln euro na wsparcie przemysłu związanego z wodorem, w tym na subsydia przy zakupie pojazdów wodorowych (FCEV) oraz na podniesienie poziomu ekologiczności procesu produkcji tego gazu. Plany zakładają, że w ciągu pięciu lat emisje dwutlenku węgla generowane przy produkcji wodoru obniżą się o 10%, zaś do 2028 r. o 20-40%.

Obecnie, liczba pojazdów wodorowych we Francji wynosi ok. 260 szt. Rząd w Paryżu chce, aby do 2023 r. zwiększyła się do 5 000 vanów oraz 200 pojazdów ciężkich – autobusów, ciężarówek, łodzi oraz pociągów.

Wykorzystywanie wodoru jako paliwa jest wspierane przez takie przedsiębiorstwa jak np. Air Liquide SA czy Engie. Z drugiej strony, rozwój FCEV nie stanowi priorytetu dla francuskich firm motoryzacyjnych z Renault oraz Grupą PSA na czele. Oba koncerny koncentrują się na samochodach elektrycznych typu BEV.

Aktualnie na terytorium Francji funkcjonuje 20 stacji tankowania wodoru. Zgodnie z planami rządu, do 2023 r. ma ich być 100, zaś do 2028 r. pomiędzy 400 a 1 000. Taka liczba punktów tankowania zasili nawet 50 000 zeroemisyjnych vanów oraz 2 000 pojazdów ciężkich.

Dla porównania, do 2022 r. Francja zamierza dysponować flotą 600 tys. pojazdów elektrycznych oraz 400 tys. hybrydowych. Minister gospodarki Bruno Le Maire zapowiedział w maju, że liczba stacji ładowania EV wzrośnie do 100 tys.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Do 2023 r. francuski rząd zamierza przeznaczyć 100 mln euro na wsparcie przemysłu związanego z wodorem, w tym na subsydia przy zakupie pojazdów wodorowych (FCEV) oraz na podniesienie poziomu ekologiczności procesu produkcji tego gazu. Plany zakładają, że w ciągu pięciu lat emisje dwutlenku węgla generowane przy produkcji wodoru obniżą się o 10%, zaś do 2028 r. o 20-40%.

Obecnie, liczba pojazdów wodorowych we Francji wynosi ok. 260 szt. Rząd w Paryżu chce, aby do 2023 r. zwiększyła się do 5 000 vanów oraz 200 pojazdów ciężkich – autobusów, ciężarówek, łodzi oraz pociągów.

Wykorzystywanie wodoru jako paliwa jest wspierane przez takie przedsiębiorstwa jak np. Air Liquide SA czy Engie. Z drugiej strony, rozwój FCEV nie stanowi priorytetu dla francuskich firm motoryzacyjnych z Renault oraz Grupą PSA na czele. Oba koncerny koncentrują się na samochodach elektrycznych typu BEV.

Aktualnie na terytorium Francji funkcjonuje 20 stacji tankowania wodoru. Zgodnie z planami rządu, do 2023 r. ma ich być 100, zaś do 2028 r. pomiędzy 400 a 1 000. Taka liczba punktów tankowania zasili nawet 50 000 zeroemisyjnych vanów oraz 2 000 pojazdów ciężkich.

Dla porównania, do 2022 r. Francja zamierza dysponować flotą 600 tys. pojazdów elektrycznych oraz 400 tys. hybrydowych. Minister gospodarki Bruno Le Maire zapowiedział w maju, że liczba stacji ładowania EV wzrośnie do 100 tys.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych

Najnowsze artykuły