icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

JSW i PKP Cargo łączą siły w innowacjach

Przedstawiciele zarządów Jastrzębskiej Spółki Węglowej oraz PKP Cargo podpisali dziś Krakowie podczas konferencji Impact`18 list intencyjny na rzecz wspólnych, innowacyjnych przedsięwzięć inwestycyjnych związanych z komercyjnym wykorzystaniem paliwa wodorowego.

Dokument zakłada m.in. kooperacje na rzecz badań, analiz, a w przyszłości produkcji nowych typów wagonów i lokomotyw manewrowych o napędzie wodorowym oraz późniejszego ich utrzymania oraz eksploatacji.

– JSW jest jedną z większych firm, która korzysta z usług PKP Cargo. List dotyczy prac badawczo-rozwojowych i wydobywczych. Możemy zapewnić taką ilość wodoru, która mogłaby napędzić około 900 autobusów, które mogłyby poruszać się po aglomeracji śląskiej. Wodór ten może też napędzać lokomotywy – powiedział prezes JSW Daniel Ozon. Powiedział też, że napęd wodorowy wpisuje się w rewolucję elektromobilności, która dokonuje się na całym świecie. – W Polsce mamy świetnych producentów autobusów i napędów wodorowych, więc krok po kroku mamy szansę z sukcesem to zrealizować – mówił.

– Współpracujemy z JSW od wielu lat, szukamy innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do zwiększenia efektywności naszych działań. Technologie wodorowe w silnikach wodorowych już są w wykorzystaniu komercyjnym, na przykład w Niemczech, dlatego mam nadzieję, że w ciągu kilku lat będziemy w stanie wdrożyć podobne rozwiązania u nas, a potencjał jest ogromny. Za kilka miesięcy przedstawimy efekty naszej współpracy – powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz. Dodał, że pierwsze prace nad projektem takiej lokomotywy będą zależeć od tempa współpracy z innymi instytucjami, jak NCBiR.

Michał Perzyński

Przedstawiciele zarządów Jastrzębskiej Spółki Węglowej oraz PKP Cargo podpisali dziś Krakowie podczas konferencji Impact`18 list intencyjny na rzecz wspólnych, innowacyjnych przedsięwzięć inwestycyjnych związanych z komercyjnym wykorzystaniem paliwa wodorowego.

Dokument zakłada m.in. kooperacje na rzecz badań, analiz, a w przyszłości produkcji nowych typów wagonów i lokomotyw manewrowych o napędzie wodorowym oraz późniejszego ich utrzymania oraz eksploatacji.

– JSW jest jedną z większych firm, która korzysta z usług PKP Cargo. List dotyczy prac badawczo-rozwojowych i wydobywczych. Możemy zapewnić taką ilość wodoru, która mogłaby napędzić około 900 autobusów, które mogłyby poruszać się po aglomeracji śląskiej. Wodór ten może też napędzać lokomotywy – powiedział prezes JSW Daniel Ozon. Powiedział też, że napęd wodorowy wpisuje się w rewolucję elektromobilności, która dokonuje się na całym świecie. – W Polsce mamy świetnych producentów autobusów i napędów wodorowych, więc krok po kroku mamy szansę z sukcesem to zrealizować – mówił.

– Współpracujemy z JSW od wielu lat, szukamy innowacyjnych rozwiązań, które przyczynią się do zwiększenia efektywności naszych działań. Technologie wodorowe w silnikach wodorowych już są w wykorzystaniu komercyjnym, na przykład w Niemczech, dlatego mam nadzieję, że w ciągu kilku lat będziemy w stanie wdrożyć podobne rozwiązania u nas, a potencjał jest ogromny. Za kilka miesięcy przedstawimy efekty naszej współpracy – powiedział prezes PKP Cargo Czesław Warsewicz. Dodał, że pierwsze prace nad projektem takiej lokomotywy będą zależeć od tempa współpracy z innymi instytucjami, jak NCBiR.

Michał Perzyński

Najnowsze artykuły