icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

PERN rozbuduje bazy paliw na Pomorzu

PERN ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zwiększenia możliwości załadunkowych na nalewni cystern w bazie paliw w Dębogórzu (Pomorskie), jedynej należącej do spółki, która obsługuje statki. Plany dotyczą rozbudowy tamtejszej bocznicy kolejowej.

Jak wynika z ogłoszenia PERN, oferty w postępowaniu obejmującym „Zwiększenie możliwości załadunkowych na nalewni cystern kolejowych w bazie paliw nr 21 w Dębogórzu” można składać do 13 lipca. W opublikowanej dokumentacji przetargowej spółka wyjaśniła, że przedmiotem przetargu jest „opracowanie szczegółowej i kompletnej dokumentacji projektowej” oraz na jej podstawie uzyskanie niezbędnych zgód administracyjnych dla rozbudowy istniejącej bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory postojowo-komunikacyjne o długości ok. 1 km oraz o dwa stanowiska nalewu.

Informując w marcu PAP o zamiarach rozbudowy infrastruktury logistycznej PERN, w tym obejmującej magazynowanie paliw, wiceprezes spółki Rafał Miland zapowiadał, iż plany te dotyczą m.in. modernizacji bazy w Dębogórzu, funkcjonującej jako hub morski dla tego rodzaju produktów. „Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie, chcemy umożliwić wydawanie tam produktów w jak największych ilościach, co wiąże się z koniecznością rozbudowy bocznicy kolejowej, a także budową kolejnych stanowisk nalewczych, w tym dla autocystern. Planujemy też kolejny zbiornik. Wszystko po to, by stworzyć lepsze warunki dla podmiotów korzystających z tej bazy” – mówił wówczas wiceprezes PERN.

Rozbudowa w Dębogórzu

Miland wyjaśnił jednocześnie, że baza paliw w Dębogórzu jest jedynym obiektem w zasobach spółki, do którego można dostarczyć paliwa statkiem w dużych ilościach, a dodatkowo posiadającym też instalację do dozowania biododatków – miesięcznie baza przyjmuje do 7 statków, a wyjeżdża stamtąd do dalszej dystrybucji ok. 240 tys. metrów sześc. paliwa. PERN informował wcześniej, że po połączeniu ze spółką swej grupy Operator Logistyczny Paliw Płynnych, co stało się z początkiem tego roku, planuje w ciągu najbliższych 4 lat wydać na inwestycje 2 mld zł. Według PERN, plany inwestycyjne obejmują tam m.in. rozbudowę baz magazynowych paliw, docelowo o 319 tys. metrów sześc., w tym w pierwszym etapie do 2019 r. o 128 tys. metrów sześc.

W kwietniu PERN ogłosił postępowanie, dotyczące wyboru wykonawcy projektu budowy 7 zbiorników magazynowych, w tym o łącznej pojemności 158 tys. metrów sześc., w 5 bazach paliw należących do spółki. Zamówienie dotyczyło projektów 4 zbiorników o pojemności 32 tys. metrów sześc. każdy, w tym dwóch w bazie w Rejowcu oraz po jednym w bazach w Dębogórzu i Małaszewiczach, a także 3 zbiorników po 10 tys. metrów sześc. każdy – dwóch w bazie w Emilianowie i jednego w Bazie w Boronowie. W połowie marca PERN zawarł ze spółką Naftoremont-Naftobudowa z grupy kapitałowej Polimex Mostostal umowę na budowę 4 zbiorników magazynowych, o łącznej pojemności 128 tys. metrów sześc., w bazach paliw w Koluszkach i Nowej Wsi Wielkiej – w obu bazach powstaną po dwa zbiorniki do magazynowania paliw płynnych o pojemności po 32 metry sześc. każdy.

Spółka podkreślała wcześniej, że „budowa zbiorników jest jednym z kluczowych elementów gwarantujących bezpieczeństwo energetyczne Polski”, a inwestycje tego tupu wpisują się w przyjętą w 2017 r. politykę rządową dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym.

Polska Agencja Prasowa

PERN ogłosił przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zwiększenia możliwości załadunkowych na nalewni cystern w bazie paliw w Dębogórzu (Pomorskie), jedynej należącej do spółki, która obsługuje statki. Plany dotyczą rozbudowy tamtejszej bocznicy kolejowej.

Jak wynika z ogłoszenia PERN, oferty w postępowaniu obejmującym „Zwiększenie możliwości załadunkowych na nalewni cystern kolejowych w bazie paliw nr 21 w Dębogórzu” można składać do 13 lipca. W opublikowanej dokumentacji przetargowej spółka wyjaśniła, że przedmiotem przetargu jest „opracowanie szczegółowej i kompletnej dokumentacji projektowej” oraz na jej podstawie uzyskanie niezbędnych zgód administracyjnych dla rozbudowy istniejącej bocznicy kolejowej o dwa dodatkowe tory postojowo-komunikacyjne o długości ok. 1 km oraz o dwa stanowiska nalewu.

Informując w marcu PAP o zamiarach rozbudowy infrastruktury logistycznej PERN, w tym obejmującej magazynowanie paliw, wiceprezes spółki Rafał Miland zapowiadał, iż plany te dotyczą m.in. modernizacji bazy w Dębogórzu, funkcjonującej jako hub morski dla tego rodzaju produktów. „Z uwagi na rosnące zapotrzebowanie, chcemy umożliwić wydawanie tam produktów w jak największych ilościach, co wiąże się z koniecznością rozbudowy bocznicy kolejowej, a także budową kolejnych stanowisk nalewczych, w tym dla autocystern. Planujemy też kolejny zbiornik. Wszystko po to, by stworzyć lepsze warunki dla podmiotów korzystających z tej bazy” – mówił wówczas wiceprezes PERN.

Rozbudowa w Dębogórzu

Miland wyjaśnił jednocześnie, że baza paliw w Dębogórzu jest jedynym obiektem w zasobach spółki, do którego można dostarczyć paliwa statkiem w dużych ilościach, a dodatkowo posiadającym też instalację do dozowania biododatków – miesięcznie baza przyjmuje do 7 statków, a wyjeżdża stamtąd do dalszej dystrybucji ok. 240 tys. metrów sześc. paliwa. PERN informował wcześniej, że po połączeniu ze spółką swej grupy Operator Logistyczny Paliw Płynnych, co stało się z początkiem tego roku, planuje w ciągu najbliższych 4 lat wydać na inwestycje 2 mld zł. Według PERN, plany inwestycyjne obejmują tam m.in. rozbudowę baz magazynowych paliw, docelowo o 319 tys. metrów sześc., w tym w pierwszym etapie do 2019 r. o 128 tys. metrów sześc.

W kwietniu PERN ogłosił postępowanie, dotyczące wyboru wykonawcy projektu budowy 7 zbiorników magazynowych, w tym o łącznej pojemności 158 tys. metrów sześc., w 5 bazach paliw należących do spółki. Zamówienie dotyczyło projektów 4 zbiorników o pojemności 32 tys. metrów sześc. każdy, w tym dwóch w bazie w Rejowcu oraz po jednym w bazach w Dębogórzu i Małaszewiczach, a także 3 zbiorników po 10 tys. metrów sześc. każdy – dwóch w bazie w Emilianowie i jednego w Bazie w Boronowie. W połowie marca PERN zawarł ze spółką Naftoremont-Naftobudowa z grupy kapitałowej Polimex Mostostal umowę na budowę 4 zbiorników magazynowych, o łącznej pojemności 128 tys. metrów sześc., w bazach paliw w Koluszkach i Nowej Wsi Wielkiej – w obu bazach powstaną po dwa zbiorniki do magazynowania paliw płynnych o pojemności po 32 metry sześc. każdy.

Spółka podkreślała wcześniej, że „budowa zbiorników jest jednym z kluczowych elementów gwarantujących bezpieczeństwo energetyczne Polski”, a inwestycje tego tupu wpisują się w przyjętą w 2017 r. politykę rządową dla infrastruktury logistycznej w sektorze naftowym.

Polska Agencja Prasowa

Najnowsze artykuły