Alert

Rosyjska Tesla od Kałasznikowa

fot. ORPA.PL

Rosyjski koncern zbrojeniowy i przemysłu maszynowego Kałasznikow, który odpowiadał m.in. za produkcję karabinka AK-47, zaprezentował w Moskwie całkowicie elektryczny, koncepcyjny samochód.

Zeroemisyjny CV-1 został oparty na modelu IŻ 2125 Kombi, który był wytwarzany w ZSRR, a później w Rosji w latach 1973-1997. Nowy EV z zewnątrz różni się od pierwowzoru m.in. kształtem przedniego pasa nadwozia oraz felgami.

Jak informuje Kałasznikow, pojazd stanowi bazę testową innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Według danych koncernu, CV-1 dysponuje zasięgiem 350 km na jednym ładowaniu, a od 0 do 100 km/h rozpędza się w 6 sekund.

Kałasznikow nie poinformował, czy pojazd kiedykolwiek wejdzie do produkcji seryjnej oraz sprzedaży. Według agencji RIA Novosti, samochód ma pomóc rosyjskiemu koncernowi w rozszerzeniu swojej oferty i dołączenia do grona producentów wytwarzających samochody elektryczne.

CV-1 to nie jedyna nowość od Kałasznikowa na polu elektromobilności. Koncern zaprezentował również całkowicie elektryczny motocykl SM-1, przeznaczony dla Ministerstwa Obrony. Pojazd rozwija maksymalną prędkość 90 km/h i dysponuje zasięgiem 150 km.

Kałasznikow zademonstrował również elektryczny motocykl UM-1 o mocy 20 KM (15 kW), przeznaczony na rynek cywilny (na ostatnim zdjęciu). Pojazd rozpędza się do 100 km/h, w zależności od wersji waży od 165 do 245 kg i jest w stanie przejechać 150 km na jednym ładowaniu. Jak informuje rosyjski producent, UM-1 cechuje się prostą obsługą, niskim poziomem hałasu i minimalnymi wymaganiami konserwacyjnymi.

Kolejną z nowości jest wojskowe, hybrydowe buggy OV-2, mogące pomieścić 4 osoby i rozpędzające się do 100 km/h. Pojazd otrzymała dwa silniki: spalinowy z tyłu (57 KM/42 kW) i elektryczny z przodu (75 KM/55 kW).

Z myślą o rynku cywilnym skonstruowano natomiast elektryczny model UV-4 o masie własnej 650 km, mocy 68 KM (50 kW), prędkości maksymalnej 80 km/h i zasięgu 150 km.

Z kolei w sierpniu 2017 r. rosyjski koncern zaprezentował elektryczny motocykl przeznaczony dla policji.

Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych


Powiązane artykuły

Chora dyrektywa tytoniowa

Najnowsza propozycja reformy dyrektywy tytoniowej to najlepszy dowód na to, że brukselska biurokracja, jak nikt inny, potrafi ignorować głos ludzi,...

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Udostępnij:

Facebook X X X