icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Parkiet: Orlen liczy na kolejne rekordowe wyniki w detalu

W ostatnim okresie segment detalu w Orlenie notuje rekordowe wyniki. Jak pisze „Parkiet w najbliższych latach ten segment ma być jednym z filarów dalszego rozwoju grupy.

W trzecim kwartale 2018 roku segment detaliczny Orlenu wypracował rekordowy wynik EBITDA wg LIFO na poziomie 723 mln zł. Komentując ten wynik prezes Orlenu Daniel Obajtek podkreślał, że segment detaliczny PKN jest znakomicie przygotowany do wykorzystywania szans i trendów rynkowych. Jednocześnie zwrócił uwagę, że w trzecim kwartale Grupie udało się zwiększyć udziały rynkowe we wszystkich krajach, w których funkcjonuje jej sieć stacji paliw.

Jak czytamy w „Parkiecie” na koniec trzeciego kwartału Orlen dysponował siecią licząca 2787 stacji, co oznaczało wzrost o 30 placówek, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, z tego 16 nowych placówek przybyło w Polsce, 12 w Czechach i 2 w Niemczech. Jednocześnie według informacji gazety giełdy Orlen planuje pozyskanie kolejnych obiektów.

Dziennik zwraca uwagę, że segmencie detalicznym Orlen oprócz rozwijania sieci stacji paliw, stawia na rozszerzanie asortymentu produktów i usług w ramach tzw. oferty pozapaliwowej. W trzecim kwartale Grupa wprowadziła tego typu produkty na 40 swoich stacjach i liczba placówek, które dysponują ofertą pozapaliwową wzrosła do 1947. Jednocześnie, jak czytamy w „Parkiecie”, Orlen planuje również rozwój sieci punktów ładowania pojazdów elektrycznych na swoich stacjach, bo w przyszłym roku chce na wyposażyć stacje w 150 szybkich ładowarek.

Parkiet/CIRE.PL

W ostatnim okresie segment detalu w Orlenie notuje rekordowe wyniki. Jak pisze „Parkiet w najbliższych latach ten segment ma być jednym z filarów dalszego rozwoju grupy.

W trzecim kwartale 2018 roku segment detaliczny Orlenu wypracował rekordowy wynik EBITDA wg LIFO na poziomie 723 mln zł. Komentując ten wynik prezes Orlenu Daniel Obajtek podkreślał, że segment detaliczny PKN jest znakomicie przygotowany do wykorzystywania szans i trendów rynkowych. Jednocześnie zwrócił uwagę, że w trzecim kwartale Grupie udało się zwiększyć udziały rynkowe we wszystkich krajach, w których funkcjonuje jej sieć stacji paliw.

Jak czytamy w „Parkiecie” na koniec trzeciego kwartału Orlen dysponował siecią licząca 2787 stacji, co oznaczało wzrost o 30 placówek, w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, z tego 16 nowych placówek przybyło w Polsce, 12 w Czechach i 2 w Niemczech. Jednocześnie według informacji gazety giełdy Orlen planuje pozyskanie kolejnych obiektów.

Dziennik zwraca uwagę, że segmencie detalicznym Orlen oprócz rozwijania sieci stacji paliw, stawia na rozszerzanie asortymentu produktów i usług w ramach tzw. oferty pozapaliwowej. W trzecim kwartale Grupa wprowadziła tego typu produkty na 40 swoich stacjach i liczba placówek, które dysponują ofertą pozapaliwową wzrosła do 1947. Jednocześnie, jak czytamy w „Parkiecie”, Orlen planuje również rozwój sieci punktów ładowania pojazdów elektrycznych na swoich stacjach, bo w przyszłym roku chce na wyposażyć stacje w 150 szybkich ładowarek.

Parkiet/CIRE.PL

Najnowsze artykuły