icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Bloomberg: Chiny zdominują rynek sprzedaży pojazdów elektrycznych

Według danych Bloomberg New Energy Finance (BNEF) obecnie po drogach na całym świecie porusza się prawie 5 milionów osobowych pojazdów elektrycznych. Liczba ta przekracza 5 mln po uwzględnieniu autobusów oraz innych pojazdów użytkowych. Według prognoz BNEF, w 2019 r. sprzedaż EV wyniesie 2,6 mln egz. Oznacza to wzrost o ok. 40 proc. względem roku 2018, jednak tempo wzrostu spadnie z 70 proc.

W 2019 r. globalnym liderem elektromobilności pozostaną Chiny. BNEF przewiduje, że poziom sprzedaży pojazdów elektrycznych w Państwie Środka wyniesie ok. 1,5 mln sztuk, co przełoży się na 57 proc. udział w rynku światowym. To właśnie sytuacja w Chinach wpłynie w największym stopniu na spadek tempa rozwoju rynku EV. Ma to związek m.in. z planowanym, stopniowym wygaszaniem subsydiów przez rząd w Pekinie.

Prognozy BNEF zakładają, że klienci w Europie nabędą mniej niż 500 tys. pojazdów elektrycznych. Wzrost rynku na Starym Kontynencie będzie napędzany przez kraje nordyckie oraz Niemcy. Zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych zanotują prawdopodobnie Włochy, zaś spadek lub stagnację – Wielka Brytania na skutek zakończenia wspierania nabywców hybryd typu plug-in.

BNEF przewiduje ponadto, że sprzedaż EV w USA wyniesie w roku bieżącym ok. 425 tys. szt., zaś w Korei Południowej i Japonii łącznie ok. 100 tys.

Według danych Bloomberg New Energy Finance (BNEF) obecnie po drogach na całym świecie porusza się prawie 5 milionów osobowych pojazdów elektrycznych. Liczba ta przekracza 5 mln po uwzględnieniu autobusów oraz innych pojazdów użytkowych. Według prognoz BNEF, w 2019 r. sprzedaż EV wyniesie 2,6 mln egz. Oznacza to wzrost o ok. 40 proc. względem roku 2018, jednak tempo wzrostu spadnie z 70 proc.

W 2019 r. globalnym liderem elektromobilności pozostaną Chiny. BNEF przewiduje, że poziom sprzedaży pojazdów elektrycznych w Państwie Środka wyniesie ok. 1,5 mln sztuk, co przełoży się na 57 proc. udział w rynku światowym. To właśnie sytuacja w Chinach wpłynie w największym stopniu na spadek tempa rozwoju rynku EV. Ma to związek m.in. z planowanym, stopniowym wygaszaniem subsydiów przez rząd w Pekinie.

Prognozy BNEF zakładają, że klienci w Europie nabędą mniej niż 500 tys. pojazdów elektrycznych. Wzrost rynku na Starym Kontynencie będzie napędzany przez kraje nordyckie oraz Niemcy. Zwiększenie sprzedaży pojazdów elektrycznych zanotują prawdopodobnie Włochy, zaś spadek lub stagnację – Wielka Brytania na skutek zakończenia wspierania nabywców hybryd typu plug-in.

BNEF przewiduje ponadto, że sprzedaż EV w USA wyniesie w roku bieżącym ok. 425 tys. szt., zaś w Korei Południowej i Japonii łącznie ok. 100 tys.

Najnowsze artykuły