icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Oslo zakupi 70 autobusów elektrycznych

Stolica Norwegii jest ekologiczną stolicą Europy roku 2019 i chce zostać miastem zeroemisyjnym do 2030 roku. W tym roku do swojej floty Oslo zakupiło 70 autobusów elektrycznych.

– Mamy nadzieję, że mieszkańcom Oslo spodobają się autobusy elektryczne. Uważamy, że nasi pasażerowie docenią autobusy, które poprawią jakość powietrza, zmniejszą hałas i zapewnią wygodniejszą, bardziej cichą podróż – powiedział Snorre Lægran dyrektor Ruter, która odpowiada za transport publiczny w Oslo. Firma podpisała umowę z trzema firmami: Unibuss, Nobina oraz Norgebuss.

Autobusy zbuduje holenderska firma VDL. Jedna trzecia z nich będzie autobusami przegubowymi z 46 miejscami siedzącymi i baterii o mocy 170 kWh, o zasięgu od 70 do 90 kilometrów. Konwencjonalne autobusy mają 34 miejsca siedzące, baterię o mocy 127 kWh i zasięg od 70 do 110 kilometrów.

Autobusy elektryczne nie wyprą jednak tradycyjnych z dnia na dzień. 600 kierowców będzie musiało przejść specjalne szkolenia, by lepiej wykorzystywać pojemność baterii, by zwiększyć zasięg pojazdu. W zależności od pogody zmienia się też sam styl jazdy pojazdem elektrycznym, potrzebne będą „bojowe” testy ładowarek w różnych okolicznościach.

Inne norweskie miasta, jak Trondheim, Lillehammer i Kristriansand również przechodzą na autobusy elektryczne. Norwegia jest europejskim liderem elektromobilności i światowym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych, wymienia też swoją wyeksploatowaną flotę promów na napęd elektryczny.

Clean Technica/Michał Perzyński

Stolica Norwegii jest ekologiczną stolicą Europy roku 2019 i chce zostać miastem zeroemisyjnym do 2030 roku. W tym roku do swojej floty Oslo zakupiło 70 autobusów elektrycznych.

– Mamy nadzieję, że mieszkańcom Oslo spodobają się autobusy elektryczne. Uważamy, że nasi pasażerowie docenią autobusy, które poprawią jakość powietrza, zmniejszą hałas i zapewnią wygodniejszą, bardziej cichą podróż – powiedział Snorre Lægran dyrektor Ruter, która odpowiada za transport publiczny w Oslo. Firma podpisała umowę z trzema firmami: Unibuss, Nobina oraz Norgebuss.

Autobusy zbuduje holenderska firma VDL. Jedna trzecia z nich będzie autobusami przegubowymi z 46 miejscami siedzącymi i baterii o mocy 170 kWh, o zasięgu od 70 do 90 kilometrów. Konwencjonalne autobusy mają 34 miejsca siedzące, baterię o mocy 127 kWh i zasięg od 70 do 110 kilometrów.

Autobusy elektryczne nie wyprą jednak tradycyjnych z dnia na dzień. 600 kierowców będzie musiało przejść specjalne szkolenia, by lepiej wykorzystywać pojemność baterii, by zwiększyć zasięg pojazdu. W zależności od pogody zmienia się też sam styl jazdy pojazdem elektrycznym, potrzebne będą „bojowe” testy ładowarek w różnych okolicznościach.

Inne norweskie miasta, jak Trondheim, Lillehammer i Kristriansand również przechodzą na autobusy elektryczne. Norwegia jest europejskim liderem elektromobilności i światowym liderem sprzedaży samochodów elektrycznych i hybrydowych, wymienia też swoją wyeksploatowaną flotę promów na napęd elektryczny.

Clean Technica/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły