AlertWszystko

PPP na drogach samorządowych: reaktywacja?

(Polski Kongres Drogowy)

W dwóch województwach: dolnośląskim i kujawsko-pomorskim przygotowywane są obecnie projekty powierzenia przebudowy i utrzymania części dróg wojewódzkich firmie prywatnej w systemie Partnerstwa Publiczno-Prywatnego. Założenia tych projektów zostały zaprezentowane i poddane pod dyskusję w czasie Kujawsko-Pomorskiego Forum Drogowego. Pierwszym krokiem pracy nad PPP w woj. kujawsko-pomorskim było opracowanie standardów technicznych i utrzymania dróg wojewódzkich. Program przewiduje zarówno budowę dróg po nowym śladzie – będą to trzy priorytetowe obwodnice o łącznej długości 11,6 km. tj. budowa obwodnic i obejść miejscowości, zmianę przebiegu istniejących dróg, w pewnych przypadkach zmianę kategorii drogi jak i modernizację istniejącej sieci. Następnie zadaniem prywatnego partnera będzie utrzymanie (letnie i zimowe). Umowa ma obowiązywać przez 30 lat. W 2011 r. na Dolnym Śląsku rozpoczęto przygotowania do pilotażowego projektu przebudowy i utrzymania 12 km drogi wojewódzkiej nr 342. W drugim, trwającym właśnie podejściu przewidywana do oddania w utrzymanie część sieci obejmuje już 315 km dróg, w tym 220 ma zostać przebudowane, kosztem ok. 812 mln zł. Cała szacowana wartość projektu to ok. 1 500 mln zł.


Powiązane artykuły

Legislacyjny Frankenstein

Na warszawskich salonach ktoś uznał, że polska gospodarka jest zbyt silna, a prawo zbyt logiczne — i tak powstał projekt...

Rolnicy na skraju wytrzymałości

Projekt UD213 (nowelizacja tzw. ustawy tytoniowej), który będzie procedowany 20 listopada na Stałym Komitecie Rady Ministrów, wzbudza poważne obawy środowiska...

Poznań to nie jest miasto dla przedszkolaków

Inwestycja w nowe przedszkole na poznańskim Grunwaldzie zamieniła się w wielomiesięczną batalię z Urzędem Miasta. Z jednej strony – determinacja...

Udostępnij:

Facebook X X X