PGNiG Odbiór Detaliczny poinformował o mających miejsce przejawach nieuczciwych praktyk stosowanych przez konkurencję spółki.
Osoby podszywające się pod pracowników PGNiG Obrót Detaliczny odwiedzają klientów spółki w domach, podając się za jej przedstawicieli
i wymuszają na klientach podpisanie rzekomo nowych bądź aktualizacje umów na dostawę gazu i energii elektrycznej, wskazując przy tym na rzekome znaczące podwyżki cen energii elektrycznej i gazu w przyszłości – czytamy w oświadczeniu PGNiG OD.
Spółka podkreśla, że pracownicy PGNiG Obrót Detaliczny nie odwiedzają klientów w ich domach w celu zawarcia umów sprzedaży. Od kilku lat spółka prowadzi też „Akcję Świadomy Klient”, której celem jest ostrzeganie klientów o nieuczciwych praktykach firm lub osób podszywających się pod nazwą „PGNiG” bądź „gazownia”.
PGNiG OD analizuje napływające informacje dotyczące skali zdarzeń, w których nieuczciwi konkurenci podając się za pracowników PGNiG Obrót Detaliczny proponują klientom nowe umowy na dostawy energii elektrycznej lub gazu, a na ich podstawie rozważa złożenie zawiadomień do stosownych organów.
Spółka przestrzega wszystkich swoich klientów przed pochopnym podpisywaniem jakichkolwiek dokumentów bez uprzedniej weryfikacji ich treści oraz bez sprawdzenia osoby, która owe dokumenty przedstawia. Na jej stronie internetowej znajduje się poświęcony temu poradnik:
http://www.pgnig.pl/dla-domu/poradnik/przestroga-przed-nieuczciwa-konkurencja