Z ostatniej wersji projektu rozporządzenia ministra energii wynika, że przedsiębiorca leasingujący samochody nie skorzysta z dopłat do nowych aut elektrycznych – czytamy w „Gazecie Prawnej”.
Projekt rozporządzenia
Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) w wersji z 21 sierpnia br., nowe samochody objęte wsparciem nie mogą „stanowić przedmiotu sprzedaży lub leasingu”. W uzasadnieniu ME wyjaśnia, że wykluczenie możliwości sprzedaży lub objęcia leasingiem wspieranych samochodów spowodowane jest „zarówno przepisami prawa (leasing), jak i kwestiami dotyczącymi precyzyjnego ustalenia ostatecznego beneficjenta wsparcia” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.
Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych zwrócił uwagę w rozmowie z DGP, że proponowana wersja rozporządzenia wyklucza ze wsparcia Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zarówno leasingodawców, jak i firmy, które biorą pojazdy w leasing. – Rzadko opłaca się kupować samochody za gotówkę. W Polsce 80 proc. floty firm jest leasingowane, dlatego rynek jest z powodu propozycji ministerstwa w stanie delikatnego wrzenia – powiedział cytowany przez „Gazetę Prawną” Maciej Mazur wskazując jedncześnie, że eliminacja tej metody finansowania oznacza ograniczenie możliwości realnego wspierania rynku przez wykluczenie niemal wszystkich graczy finansowych.
Dziennik Gazeta Prawna
Korolec: Dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych są niewystarczające