icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Nie będzie dopłat do samochodów elektrycznych dla przedsiębiorców

Z ostatniej wersji projektu rozporządzenia ministra energii wynika, że przedsiębiorca leasingujący samochody nie skorzysta z dopłat do nowych aut elektrycznych – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Projekt rozporządzenia

Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) w wersji z 21 sierpnia br., nowe samochody objęte wsparciem nie mogą „stanowić przedmiotu sprzedaży lub leasingu”. W uzasadnieniu ME wyjaśnia, że wykluczenie możliwości sprzedaży lub objęcia leasingiem wspieranych samochodów spowodowane jest „zarówno przepisami prawa (leasing), jak i kwestiami dotyczącymi precyzyjnego ustalenia ostatecznego beneficjenta wsparcia” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych zwrócił uwagę w rozmowie z DGP, że proponowana wersja rozporządzenia wyklucza ze wsparcia Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zarówno leasingodawców, jak i firmy, które biorą pojazdy w leasing. – Rzadko opłaca się kupować samochody za gotówkę. W Polsce 80 proc. floty firm jest leasingowane, dlatego rynek jest z powodu propozycji ministerstwa w stanie delikatnego wrzenia – powiedział cytowany przez „Gazetę Prawną” Maciej Mazur wskazując jedncześnie, że eliminacja tej metody finansowania oznacza ograniczenie możliwości realnego wspierania rynku przez wykluczenie niemal wszystkich graczy finansowych.

Dziennik Gazeta Prawna

Korolec: Dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych są niewystarczające

Z ostatniej wersji projektu rozporządzenia ministra energii wynika, że przedsiębiorca leasingujący samochody nie skorzysta z dopłat do nowych aut elektrycznych – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Projekt rozporządzenia

Zgodnie z projektem rozporządzenia w sprawie szczegółowych warunków udzielania oraz sposobu rozliczania wsparcia udzielonego ze środków Funduszu Niskoemisyjnego Transportu (FNT) w wersji z 21 sierpnia br., nowe samochody objęte wsparciem nie mogą „stanowić przedmiotu sprzedaży lub leasingu”. W uzasadnieniu ME wyjaśnia, że wykluczenie możliwości sprzedaży lub objęcia leasingiem wspieranych samochodów spowodowane jest „zarówno przepisami prawa (leasing), jak i kwestiami dotyczącymi precyzyjnego ustalenia ostatecznego beneficjenta wsparcia” – czytamy w „Gazecie Prawnej”.

Maciej Mazur, prezes Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych zwrócił uwagę w rozmowie z DGP, że proponowana wersja rozporządzenia wyklucza ze wsparcia Funduszu Niskoemisyjnego Transportu zarówno leasingodawców, jak i firmy, które biorą pojazdy w leasing. – Rzadko opłaca się kupować samochody za gotówkę. W Polsce 80 proc. floty firm jest leasingowane, dlatego rynek jest z powodu propozycji ministerstwa w stanie delikatnego wrzenia – powiedział cytowany przez „Gazetę Prawną” Maciej Mazur wskazując jedncześnie, że eliminacja tej metody finansowania oznacza ograniczenie możliwości realnego wspierania rynku przez wykluczenie niemal wszystkich graczy finansowych.

Dziennik Gazeta Prawna

Korolec: Dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych są niewystarczające

Najnowsze artykuły