AlertEnergetykaPAPRopaWykop

Samorządowcy obawiają się lokalnych skutków fuzji Orlen-Lotos

Logo PKN Orlen. Fot. BiznesAlert.pl

Samorządowcy z Czechowic-Dziedzic zapytali w liście premiera Mateusza Morawieckiego o los działających na terenie miasta spółek z Grupy Lotos po przeprowadzeniu fuzji z Orlenem. Burmistrz Marian Błachut i szef rady Damian Żelazny obawiają się o miejsca pracy. Samorządowcy wskazali, że koncentracja polegająca na przejęciu przez Polski Koncern Naftowy Orlen kontroli nad Grupą Lotos „będzie się wiązała m.in. ze sprzedażą aktywów oraz części przedsiębiorstwa Lotos Asfalt zagranicznym kontrahentom”.

– Dotyczy to także zakładu działającego w Czechowicach-Dziedzicach. Przejmujący Grupę Lotos Orlen będzie musiał sprzedać na rzecz niezależnego operatora logistycznego pakiet obejmujący 100 procent akcji spółek Lotos Terminale SA, posiadającą w Czechowicach-Dziedzicach zależną spółkę Lotos Biopaliwa – napisali samorządowcy. Błachut i Żelazny podkreślili, że spółki Lotosu „to jedni z największych pracodawców w gminie, dający zatrudnienie nie tylko pracownikom czechowickiego Lotosu, ale również współpracującym z nim kontrahentom”. Ich zdaniem fakt, że Orlen nie przejmie czechowickich spółek, „budzi uzasadnione obawy co do dalszego losu zakładów oraz ich załóg”.

– Pojawiają się pytania dotyczące gwarancji zatrudnienia w przypadku sprzedaży zakładów nowemu – niewykluczone, że zagranicznemu inwestorowi – napisali samorządowcy do premiera. Burmistrz i szef rady zaznaczyli zarazem, że od momentu ogłoszenia fuzji „w przestrzeni publicznej pojawia się wiele sprzecznych lub co najmniej nieprecyzyjnych informacji”. – Dlatego zwracamy się z prośbą o przekazanie nam informacji na temat planów, jakie wobec czechowickich zakładów Lotosu ma Orlen oraz Ministerstwo Aktywów Państwowych – napisali.

Polska Agencja Prasowa

RAPORT: Wszystko o fuzji Orlen-Lotos


Powiązane artykuły

Biometan w Polsce ma potencjał, ale obecnie wciskamy hamulec

Polska ma szansę stać się liderem w produkcji biometanu, z potencjalną zdolnością do wytwarzania nawet 9 miliardów m³ tego ekologicznego...
wicepremier klimatu i środowiska, Krzysztof Bolesta

Elektryczne minibusy i dostawczaki z dotacją programu NaszEauto

W lipcu można spodziewać się zmiany regulaminu priorytetowego programu dotacyjnego NaszEauto – wynika z informacji Biznes Alert. Dofinansowanie będzie można...
Farma wiatrowa Wikinger. Fot. Ibedrola

Niemcy boją się turbin i paneli z Chin. „Ryzyko sabotażu”

Rząd federalny Niemiec wyraża rosnące obawy wobec udziału chińskich producentów w dostawach kluczowych komponentów dla niemieckiej infrastruktury energetycznej. W najnowszym...

Udostępnij:

Facebook X X X