DrogiInfrastrukturaWszystko

Kraczkowski: Łatwiej sięgać po nadzwyczajne środki, jeżeli można nimi pomóc partyjnym kolegom w samorządach

W wyniku pożaru warszawskiego Mostu Łazienkowskiego uszkodzone zostało m.in. łącze światłowodowe, co spowodowało awarię systemu teleinformatycznego ministerstwa obrony narodowej. Podczas konferencji prasowej po ostatnim posiedzeniu rządu premier Ewa Kopacz zapowiedziała, że rząd dofinansuje remont mostu Łazienkowskiego.

– Rząd faktycznie ma określoną pulę pieniędzy, którymi może stosunkowo swobodnie dysponować, w związku z m.in. zdarzeniami losowymi i koniecznością sfinansowania odbudowy czy remontu zniszczonych obiektów. Np. w wyniku spalenia się ważnego szpitala, zniszczenia infrastruktury melioracyjnej czy przeciwpowodziowej – informuje w rozmowie z naszym portalem pos. Maks Kraczkowski (PiS), wiceprzewodniczący sejmowej komisji gospodarki.
Jego zdaniem rząd może więc w sytuacji, jaka miała miejsce w związku pożarem warszawskiego Mostu Łazienkowskiego, skorzystać z puli takich nadzwyczajnych środków.

– Natomiast na pewno łatwiej sięga po te środki, jeżeli może nimi pomóc partyjnym kolegom czy koleżankom w samorządach – uważa wiceszef sejmowej komisji gospodarki. – Było to już przerabiane choćby kilka lat temu, również na linii rząd – samorząd warszawski, w odniesieniu do tzw. kreatywnej księgowości i specyficznych przepływów finansowych. Chodziło o pomoc w wykupie części długu publicznego państwa (na kilka tygodni) przez samorząd stolicy.
Zdaniem pos. Maksa Kraczkowskiego pożar Mostu Łazienkowskiego wykazał, że zawiedli ludzie. Przy okazji budowy jednej ze stacji II linii metra (Świętokrzyska) powstało „jezioro świętokrzyskie”.

– Świadczy to o tym, że powstały konkretne zaniedbania dotyczące wykonania niedostatecznej ilości odwiertów geologicznych – zauważa poseł. – W tej sprawie jako poseł kontaktowałem się z urzędem nadzoru budowlanego, pytając o wykonanie tych odwiertów. Jednak moim rozmówcom z urzędu nic o tej sprawie nie było wiadomo. Prawdopodobnie nie wykonano wystarczającej ilości badań, skoro woda wdarła się do instalacji nowo budowanego metra.
W opinii Kraczkowskiego trochę jest tak, że zakres odpowiedzialności (a ściśle jego brak) urzędników za zaniechania funkcjonariuszy publicznych często skutkuje tym, że łatwiej się zapala most czy woda wlewa na budowę metra, niż gdyby za to odpowiadał prywatny przedsiębiorca.


Powiązane artykuły

Będzie drożej o 40-42 procent. I nie tylko na drogach płatnych

Ciężarówki i autobusy zapłacą znacznie więcej za korzystanie z sieci dróg płatnych. Stawki za przejazd mają wzrosnąć o 40-42 proc....
Drogi do CPK foto: www.cpk.pl

Działka pod CPK do wymiany? Właściciel składa propozycję rządowi

Piotr Wielgomas, wiceprezes firmy Dawtona i właściciel działki, przez którą ma przebiegać linia Kolei Dużych Prędkości do Centralnego Portu Komunikacyjnego,...
System e-TOLL na autostradzie, Fot. PAP/Roman Zawistowski

Rząd rozszerza sieć dróg płatnych. Firmy transportowe zapłacą więcej

Ministerstwo Finansów planuje rozszerzyć system e-TOLL o kolejne 645 kilometrów dróg oraz podnieść bazową stawkę opłat. Zmiany nie obejmą kierowców...

Udostępnij:

Facebook X X X