icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kuczewska-Łaska: PKP źle się reklamuje

PKP SA zamówiła – jak doniosły media kosztem ok. 10 mln zł – kampanię wizerunkowo-produktową w telewizji, radiu, prasie i internecie. Zaplanowano emisje dwóch kategorii reklam. Pierwsza z nich będzie obejmować dwa spoty wizerunkowe, które mają uzmysłowić podróżnym, że nie wszystkie pociągi kursujące po polskich torach należą do PKP. Druga kategoria obejmie trzy spoty przedstawiające konkretne korzyści związane z podróżowaniem pociągami PKP Intercity.

– Reklamy sugerujące, że inni przewoźnicy są gorsi niż PKP Intercity, są nietaktowne, delikatnie rzecz ujmując. Wygląda na to, że spółka PKP Intercity ma po prostu problemy z zapełnieniem swoich pociągów – przypuszcza w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Kuczewska-Łaska, b. prezes spółki Przewozy Regionalne.
W tej sytuacji zarząd PKP Intercity podjął strategiczną decyzję o znacznym powiększeniu budżetu reklamowego. Treść reklam jednak nie świadczy o profesjonalnym podejściu do marketingu i sprzedaży tejże firmy.

– Wydawanie pieniędzy na informowanie pasażerów, że inni przewoźnicy są gorsi, nie ma żadnego handlowego sensu – uważa Małgorzata Kuczewska-Łaska. – Pasażerowie są na tyle świadomi i inteligentni, że potrafią sami ocenie jakość usług poszczególnych przewoźników. Wydawanie pieniędzy na reklamę ma sens pod warunkiem, że wykorzystując ją, przekazujemy klientom nowe informacje o naszej ofercie czy usługach. No i to co najważniejsze – przy jej pomocy staramy się pozyskać nowych pasażerów. Treść reklamy jest więc bardzo istotna.

Zdaniem naszej rozmówczyni zamawiający tę kampanię reklamową powinien umieścić w niej przekaz dotyczący oferty swoich produktów i usług.
– Osobiście uważam, że podróżowaniem PKP Intercity pomiędzy dużymi ośrodkami w Polsce, nie jest co prawda najtańsze, ale zdecydowanie najbardziej komfortowe i szybkie – zauważa Kuczewska-Łaska. – PKP Intercity pod tym względem jest lepsze od wszystkich polskich przewoźników – również linii lotniczych i przewoźników autobusowych.

– Biorąc pod uwagę strategię cenową PKP Intercity, znacznie lepszym przekazem byłoby postawienie na informację, iż PKP Intercity oferuje najbardziej komfortowe podróże pomiędzy dużymi ośrodkami w dobrych cenach – uważa b. prezes spółki Przewozy Regionalne.

Jej zdaniem przekazywanie w tych reklamach informacji, że inni przewoźnicy kolejowi nie są tak dobrzy jak PKP Intercity jest po prostu stratą pieniędzy.

PKP SA zamówiła – jak doniosły media kosztem ok. 10 mln zł – kampanię wizerunkowo-produktową w telewizji, radiu, prasie i internecie. Zaplanowano emisje dwóch kategorii reklam. Pierwsza z nich będzie obejmować dwa spoty wizerunkowe, które mają uzmysłowić podróżnym, że nie wszystkie pociągi kursujące po polskich torach należą do PKP. Druga kategoria obejmie trzy spoty przedstawiające konkretne korzyści związane z podróżowaniem pociągami PKP Intercity.

– Reklamy sugerujące, że inni przewoźnicy są gorsi niż PKP Intercity, są nietaktowne, delikatnie rzecz ujmując. Wygląda na to, że spółka PKP Intercity ma po prostu problemy z zapełnieniem swoich pociągów – przypuszcza w rozmowie z naszym portalem Małgorzata Kuczewska-Łaska, b. prezes spółki Przewozy Regionalne.
W tej sytuacji zarząd PKP Intercity podjął strategiczną decyzję o znacznym powiększeniu budżetu reklamowego. Treść reklam jednak nie świadczy o profesjonalnym podejściu do marketingu i sprzedaży tejże firmy.

– Wydawanie pieniędzy na informowanie pasażerów, że inni przewoźnicy są gorsi, nie ma żadnego handlowego sensu – uważa Małgorzata Kuczewska-Łaska. – Pasażerowie są na tyle świadomi i inteligentni, że potrafią sami ocenie jakość usług poszczególnych przewoźników. Wydawanie pieniędzy na reklamę ma sens pod warunkiem, że wykorzystując ją, przekazujemy klientom nowe informacje o naszej ofercie czy usługach. No i to co najważniejsze – przy jej pomocy staramy się pozyskać nowych pasażerów. Treść reklamy jest więc bardzo istotna.

Zdaniem naszej rozmówczyni zamawiający tę kampanię reklamową powinien umieścić w niej przekaz dotyczący oferty swoich produktów i usług.
– Osobiście uważam, że podróżowaniem PKP Intercity pomiędzy dużymi ośrodkami w Polsce, nie jest co prawda najtańsze, ale zdecydowanie najbardziej komfortowe i szybkie – zauważa Kuczewska-Łaska. – PKP Intercity pod tym względem jest lepsze od wszystkich polskich przewoźników – również linii lotniczych i przewoźników autobusowych.

– Biorąc pod uwagę strategię cenową PKP Intercity, znacznie lepszym przekazem byłoby postawienie na informację, iż PKP Intercity oferuje najbardziej komfortowe podróże pomiędzy dużymi ośrodkami w dobrych cenach – uważa b. prezes spółki Przewozy Regionalne.

Jej zdaniem przekazywanie w tych reklamach informacji, że inni przewoźnicy kolejowi nie są tak dobrzy jak PKP Intercity jest po prostu stratą pieniędzy.

Najnowsze artykuły