icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosja szuka sposobu na ominięcie sankcji amerykańskich wobec Wenezueli

Według Kommiersanta, rząd rosyjski zamierza pomóc Wenezueli w ominięciu sankcji amerykańskich na eksport ropy z tego państwa. Zrobi to poprzez zapewnienie floty tankowców i jej ubezpieczenie.

Sztuczki rosyjskie

Obecnie Wenezuela korzysta ze zbiornikowca Ayacucho, który jest zarządzany przez rosyjską spółkę Transoceania. Statek zmienił nazwę na Maxim Gorki oraz podniósł rosyjską banderę. Rząd w Rosji ma polecić Promzwjazbankowi udzielenie 80 mln euro pożyczki Transoceani na zakup dodatkowych dwóch zbiornikowców.

Zgodnie z informacjami Kommiersanta, Władimir Putin może wydać polecenie, aby wszystkie trzy statki zostały ubezpieczone w Pierwszym Towarzystwie Ubezpieczeniowym Krymu, natomiast reasekuracją miałoby się zająć Rosyjskie Krajowe Towarzystwo Reasekuracyjne (podobnie jak w przypadku reasekuracji budowy Nord Stream 2). Suma ubezpieczenia ma wynosić 300 mln dolarów, co stanowi minimum wymagane przez międzynarodowe konwencje morskie. W przypadku dużych portów morskich ubezpieczenie przewozu produktów naftowych i ropy naftowej często musi przekraczać miliard dolarów.

Ubezpieczeniem i reasekuracją zajmą się firmy, które są objęte sankcjami amerykańskimi już od 2014 roku, po nielegalnej aneksji Krymu. Podobnie sprawa wygląda z głównym udziałowcem Transoceani, firmą Sowfracht.

Prawdopodobnie, tankowce będą przewozić jedynie ładunki na trasie z Wenezueli do Rosji. Tłumaczeniem Rosji może być transport urobku należącego do firm rosyjskich.

Kommiersant/Mariusz Marszałkowski

Perzyński: Tercet egzotyczny Chin, Iranu i Rosji ma problemy z USA

 

Według Kommiersanta, rząd rosyjski zamierza pomóc Wenezueli w ominięciu sankcji amerykańskich na eksport ropy z tego państwa. Zrobi to poprzez zapewnienie floty tankowców i jej ubezpieczenie.

Sztuczki rosyjskie

Obecnie Wenezuela korzysta ze zbiornikowca Ayacucho, który jest zarządzany przez rosyjską spółkę Transoceania. Statek zmienił nazwę na Maxim Gorki oraz podniósł rosyjską banderę. Rząd w Rosji ma polecić Promzwjazbankowi udzielenie 80 mln euro pożyczki Transoceani na zakup dodatkowych dwóch zbiornikowców.

Zgodnie z informacjami Kommiersanta, Władimir Putin może wydać polecenie, aby wszystkie trzy statki zostały ubezpieczone w Pierwszym Towarzystwie Ubezpieczeniowym Krymu, natomiast reasekuracją miałoby się zająć Rosyjskie Krajowe Towarzystwo Reasekuracyjne (podobnie jak w przypadku reasekuracji budowy Nord Stream 2). Suma ubezpieczenia ma wynosić 300 mln dolarów, co stanowi minimum wymagane przez międzynarodowe konwencje morskie. W przypadku dużych portów morskich ubezpieczenie przewozu produktów naftowych i ropy naftowej często musi przekraczać miliard dolarów.

Ubezpieczeniem i reasekuracją zajmą się firmy, które są objęte sankcjami amerykańskimi już od 2014 roku, po nielegalnej aneksji Krymu. Podobnie sprawa wygląda z głównym udziałowcem Transoceani, firmą Sowfracht.

Prawdopodobnie, tankowce będą przewozić jedynie ładunki na trasie z Wenezueli do Rosji. Tłumaczeniem Rosji może być transport urobku należącego do firm rosyjskich.

Kommiersant/Mariusz Marszałkowski

Perzyński: Tercet egzotyczny Chin, Iranu i Rosji ma problemy z USA

 

Najnowsze artykuły