icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Rosjanie rozpoczęli budowę swoich zbiornikowców LNG

W stoczni SSK Zwiezda, zlokalizowanej na dalekim wschodzie Rosji, rozpoczęło się palenie pierwszych blach pod budowę pierwszego z 15 zamówionych arktycznych zbiornikowców LNG z funkcją lodołamacza Arc 7. 

Gazowce z Rosji

Dotychczas wszystkie gazowce LNG wykorzystywane w Rosji były kupowane w zagranicznych stoczniach, głównie koreańskich. W lipcu 2020 roku stocznia Zwiezda otrzymała międzynarodową licencję na budowę zbiornikowców LNG z membranowym systemem magazynowania Mark3. Stocznia nawiązała również współpracę z francuskim przedsiębiorstwem inżynieryjnym Gaztransport & Technigaz, które specjalizuje się w opracowywaniu i licencjonowaniu kriogenicznych systemów membranowych do transportu LNG.

Gazowce przeznaczone są dla projektu Novateku Arctic-2 LNG. Mają zapewnić nieprzerwany transport po Północnej Drodze Morskiej przez cały rok. Statek ten może przebijać pokrywę lodową o grubości do dwóch metrów. Siłownia statku, napędzana gazem, ma moc 45 MW. Statek wyposażony jest w trzy śruby zbudowane na licencji amerykańskiego GE.

Stocznia Zwiezda jest jedyną stocznią w Rosji, która może budować tego typu statki specjalistyczne.

OilCapital/Mariusz Marszałkowski

 

W stoczni SSK Zwiezda, zlokalizowanej na dalekim wschodzie Rosji, rozpoczęło się palenie pierwszych blach pod budowę pierwszego z 15 zamówionych arktycznych zbiornikowców LNG z funkcją lodołamacza Arc 7. 

Gazowce z Rosji

Dotychczas wszystkie gazowce LNG wykorzystywane w Rosji były kupowane w zagranicznych stoczniach, głównie koreańskich. W lipcu 2020 roku stocznia Zwiezda otrzymała międzynarodową licencję na budowę zbiornikowców LNG z membranowym systemem magazynowania Mark3. Stocznia nawiązała również współpracę z francuskim przedsiębiorstwem inżynieryjnym Gaztransport & Technigaz, które specjalizuje się w opracowywaniu i licencjonowaniu kriogenicznych systemów membranowych do transportu LNG.

Gazowce przeznaczone są dla projektu Novateku Arctic-2 LNG. Mają zapewnić nieprzerwany transport po Północnej Drodze Morskiej przez cały rok. Statek ten może przebijać pokrywę lodową o grubości do dwóch metrów. Siłownia statku, napędzana gazem, ma moc 45 MW. Statek wyposażony jest w trzy śruby zbudowane na licencji amerykańskiego GE.

Stocznia Zwiezda jest jedyną stocznią w Rosji, która może budować tego typu statki specjalistyczne.

OilCapital/Mariusz Marszałkowski

 

Najnowsze artykuły