icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Komisja Europejska i Gazprom promują gaz skroplony

(LNG World News/Wojciech Jakóbik)

Walerij Gołubew z Gazprom Transgaz Ekaterinburg ocenił, że LNG i CNG to paliwo przyszłości dla rosyjskiego sektora transportowego. Priorytetem firmy jest budowa infrastruktury pozwalającej na promocję tego paliwa po 2020 roku. Zamierza na ten cel przeznaczyć do 1,62 mld dolarów.

Tymczasem Komisja Europejska opublikowała wynik badań na temat wpływu LNG jako paliwa transportowego na środowisko. Wynika z nich, że może przyczynić się do redukcji emisji CO2 jako paliwo mniej emisyjne od węgla. Nie zawiera także siarki obecnej w dotychczas używanych paliwach dla okrętów.

Mimo to przedstawiciele Gazpromu przyznają, że w obliczu sankcji zachodnich rozwój sektora LNG jest utrudniony przez trudności w dostępie do technologii oraz kapitału.

(LNG World News/Wojciech Jakóbik)

Walerij Gołubew z Gazprom Transgaz Ekaterinburg ocenił, że LNG i CNG to paliwo przyszłości dla rosyjskiego sektora transportowego. Priorytetem firmy jest budowa infrastruktury pozwalającej na promocję tego paliwa po 2020 roku. Zamierza na ten cel przeznaczyć do 1,62 mld dolarów.

Tymczasem Komisja Europejska opublikowała wynik badań na temat wpływu LNG jako paliwa transportowego na środowisko. Wynika z nich, że może przyczynić się do redukcji emisji CO2 jako paliwo mniej emisyjne od węgla. Nie zawiera także siarki obecnej w dotychczas używanych paliwach dla okrętów.

Mimo to przedstawiciele Gazpromu przyznają, że w obliczu sankcji zachodnich rozwój sektora LNG jest utrudniony przez trudności w dostępie do technologii oraz kapitału.

Najnowsze artykuły