icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Volkswagen zmieni się w USA w Voltswagen i będzie sprzedawać tylko samochody elektryczne

Niemiecki Volkswagen zmienia nazwę w USA na Voltswagen i zamierza sprzedawać jedynie samochody elektryczne do 2030 roku.

Marka Volkswagen weszła do Stanów Zjednoczonych w 1955 roku. Zmiana nazwy ma wejść w życie w maju, ale już teraz widać ją w mediach społecznościowych tej firmy. Zmiana zostanie poprzedzona prezentacją pierwszego elektrycznego samochodu SUV marki VW.

Volkswagen stał się celem spekulacji na temat ewentualnego związku informacji o zmianie marki ze zbliżającym się Prima Aprilis, który wypada pierwszego kwietnia i jest okazją do żartów. Włączają się w nie także media podając żartobliwie nieprawdziwe informacje. Przedstawiciele niemieckiej firmy zarzekają się jednak, że ich decyzja to nie żart na Prima Aprilis.

Ruch Volkswagena może mieć związek z aferą ukrywania faktycznych emisji spalin z jego samochodów, która została okrzyknięta w Ameryce jako Dieselgate. Ta firma musiała zapłacić miliardowe odszkodowania za to, że zastosowała w swych modelach urządzenia pozwalające zaniżać ich emisyjność.

The Washington Post/Wojciech Jakóbik

Rzędowska: Dlaczego Volkswagen jeszcze nie upadł czyli afera Dieselgate

Niemiecki Volkswagen zmienia nazwę w USA na Voltswagen i zamierza sprzedawać jedynie samochody elektryczne do 2030 roku.

Marka Volkswagen weszła do Stanów Zjednoczonych w 1955 roku. Zmiana nazwy ma wejść w życie w maju, ale już teraz widać ją w mediach społecznościowych tej firmy. Zmiana zostanie poprzedzona prezentacją pierwszego elektrycznego samochodu SUV marki VW.

Volkswagen stał się celem spekulacji na temat ewentualnego związku informacji o zmianie marki ze zbliżającym się Prima Aprilis, który wypada pierwszego kwietnia i jest okazją do żartów. Włączają się w nie także media podając żartobliwie nieprawdziwe informacje. Przedstawiciele niemieckiej firmy zarzekają się jednak, że ich decyzja to nie żart na Prima Aprilis.

Ruch Volkswagena może mieć związek z aferą ukrywania faktycznych emisji spalin z jego samochodów, która została okrzyknięta w Ameryce jako Dieselgate. Ta firma musiała zapłacić miliardowe odszkodowania za to, że zastosowała w swych modelach urządzenia pozwalające zaniżać ich emisyjność.

The Washington Post/Wojciech Jakóbik

Rzędowska: Dlaczego Volkswagen jeszcze nie upadł czyli afera Dieselgate

Najnowsze artykuły