icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Cywiński: Koncesjonariusze są skłonni wprowadzić na swoich autostradach system ViaToll

Kapsch zamierza przeprowadzić promocyjną sprzedaż 150 tys. urządzeń viaAuto do elektronicznego poboru opłat na autostradach w cenie obniżonej o połowę.

W jego ocenie, efekty tej akcji mogą wpłynąć na stanowisko rządu co do kierunków dalszego rozwoju systemu poboru opłat od samochodów osobowych.

– Koszty promocji ponosi Kapsch – ujawnił dyr. Marek Cywiński. – Uruchomimy też kanał sprzedaży internetowej. 70% urządzeń dotrze do korzystających z autostrad codziennie, co da pozytywne efekty w modelu ruchu, głównie na A4 na Śląsku. Akcję prowadzimy w ramach działań kontraktowych, umowa zobowiązuje nas do zwiększenia stopnia wykorzystania systemu elektronicznego dla samochodów osobowych do ponad 50%.

Zdaniem szefa Kapsch Telematic Services w tej chwili na autostradach GDDKiA jest to jedynie 8%.

– Oceniamy, że po zakończeniu akcji udział wzrośnie do 30-40%, co wyraźnie zmieni model ruchu na placach poborowych – ocenia Cywiński. – Pozytywny efekt akcji zostanie dostrzeżony przez stronę publiczną. Co do dalszej koncepcji systemu elektronicznego poboru opłat – będzie łatwiej rozmawiać, gdy będą widoczne wyraźne efekty akcji, którą rozpoczynamy. Możliwe jest objęcie systemem autostrad koncesyjnych.

Według informacji przekazanych przez dyrektora jego firma prowadzi obiecujące rozmowy z koncesjonariuszami autostrad.

– Deklarują oni, że są skłonni wprowadzić system elektroniczny z wykorzystanie systemu ViaToll – stwierdził dyr. generalny Kapsch Telematic Services. – Zakładamy, że dojdzie wkrótce do spotkania pomiędzy MiR, przedstawicielem jednego z koncesjonariuszy (Stalexport Autostrady SA) i Kapschem jako operatorem.

Jak informowaliśmy w rozmowie opublikowanej 17 marca br. przez „Puls Biznesu” minister infrastruktury Maria Wasiak poinformowała, że e-opłaty dla kierowców aut osobowych zostaną wdrożone pod koniec 2018 r. A zatem po wygaśnięciu obecnej umowy z operatorem systemu elektronicznego viaToll – Kapsch Telematic Services i wbrew obietnicom sprzed roku poprzedniczki Wasiak na stanowisku ministra infrastruktury, wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej.

Od uruchomienia 1 lipca 2011 r. viaToll, systemu elektronicznych opłat pobieranych na prawie 3 tys. km autostrad i dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, głównie od kierowców samochodów ciężarowych, wpływy osiągnęły 3,936 mld zł. W 2014 r. zebrano największą sumę od czasu wdrożenia systemu, ale zdaniem ekspertów mogłaby być większa, gdyby GDDKiA obejmowała systemem kolejne odcinki dróg.

Źródło: ISBnews

Kapsch zamierza przeprowadzić promocyjną sprzedaż 150 tys. urządzeń viaAuto do elektronicznego poboru opłat na autostradach w cenie obniżonej o połowę.

W jego ocenie, efekty tej akcji mogą wpłynąć na stanowisko rządu co do kierunków dalszego rozwoju systemu poboru opłat od samochodów osobowych.

– Koszty promocji ponosi Kapsch – ujawnił dyr. Marek Cywiński. – Uruchomimy też kanał sprzedaży internetowej. 70% urządzeń dotrze do korzystających z autostrad codziennie, co da pozytywne efekty w modelu ruchu, głównie na A4 na Śląsku. Akcję prowadzimy w ramach działań kontraktowych, umowa zobowiązuje nas do zwiększenia stopnia wykorzystania systemu elektronicznego dla samochodów osobowych do ponad 50%.

Zdaniem szefa Kapsch Telematic Services w tej chwili na autostradach GDDKiA jest to jedynie 8%.

– Oceniamy, że po zakończeniu akcji udział wzrośnie do 30-40%, co wyraźnie zmieni model ruchu na placach poborowych – ocenia Cywiński. – Pozytywny efekt akcji zostanie dostrzeżony przez stronę publiczną. Co do dalszej koncepcji systemu elektronicznego poboru opłat – będzie łatwiej rozmawiać, gdy będą widoczne wyraźne efekty akcji, którą rozpoczynamy. Możliwe jest objęcie systemem autostrad koncesyjnych.

Według informacji przekazanych przez dyrektora jego firma prowadzi obiecujące rozmowy z koncesjonariuszami autostrad.

– Deklarują oni, że są skłonni wprowadzić system elektroniczny z wykorzystanie systemu ViaToll – stwierdził dyr. generalny Kapsch Telematic Services. – Zakładamy, że dojdzie wkrótce do spotkania pomiędzy MiR, przedstawicielem jednego z koncesjonariuszy (Stalexport Autostrady SA) i Kapschem jako operatorem.

Jak informowaliśmy w rozmowie opublikowanej 17 marca br. przez „Puls Biznesu” minister infrastruktury Maria Wasiak poinformowała, że e-opłaty dla kierowców aut osobowych zostaną wdrożone pod koniec 2018 r. A zatem po wygaśnięciu obecnej umowy z operatorem systemu elektronicznego viaToll – Kapsch Telematic Services i wbrew obietnicom sprzed roku poprzedniczki Wasiak na stanowisku ministra infrastruktury, wicepremier Elżbiety Bieńkowskiej.

Od uruchomienia 1 lipca 2011 r. viaToll, systemu elektronicznych opłat pobieranych na prawie 3 tys. km autostrad i dróg krajowych, zarządzanych przez GDDKiA, głównie od kierowców samochodów ciężarowych, wpływy osiągnęły 3,936 mld zł. W 2014 r. zebrano największą sumę od czasu wdrożenia systemu, ale zdaniem ekspertów mogłaby być większa, gdyby GDDKiA obejmowała systemem kolejne odcinki dróg.

Źródło: ISBnews

Najnowsze artykuły