icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Pierwszy bunkrowiec LNG Gazprom Nieft trafi na Bałtyk

Gazprom Nieft zakończył budowę pierwszego w Rosji statku bunkrującego do tankowania LNG na statkach towarowych i pasażerskich. Jednostka będzie operować na Morzu Bałtyckim.

– W końcowym etapie budowy Dmitrij Mendelejew przeszedł testy urządzeń gazowych i kriogenicznych, systemów załadowczych, pomp i sprężarek do magazynowania i rozładunku LNG. W niedalekiej przyszłości statek rozpocznie rejs na Morze Bałtyckie do miejsca stałej pracy – poinformowała firma w komunikacie.

Bunkrowiec, nazwany na cześć rosyjskiego chemika Dmitrija Mendelejewa, zapewni transport między statkami i tankowanie LNG w portach Zatoki Fińskiej i Morza Bałtyckiego – w Sankt Petersburgu, Ust-Łudze, Primorsku, Kaliningradzie i Wyborgu.

Jednostka o długości 100 metrów i szerokości 19 metrów dzięki wzmocnionemu kadłubowi klasy lodowej Arc4 może przechodzić przez lód o grubości do 0,8 metra. Statek jest również zasilany przez LNG.

Gazprom Nieft planuje zbudować trzy takie jednostki do 2025 roku.

Interfax/Mariusz Marszałkowski

Lotos zdecyduje do końca roku o małym LNG i wodorze. Miliard złotych na elektrolizery?

Gazprom Nieft zakończył budowę pierwszego w Rosji statku bunkrującego do tankowania LNG na statkach towarowych i pasażerskich. Jednostka będzie operować na Morzu Bałtyckim.

– W końcowym etapie budowy Dmitrij Mendelejew przeszedł testy urządzeń gazowych i kriogenicznych, systemów załadowczych, pomp i sprężarek do magazynowania i rozładunku LNG. W niedalekiej przyszłości statek rozpocznie rejs na Morze Bałtyckie do miejsca stałej pracy – poinformowała firma w komunikacie.

Bunkrowiec, nazwany na cześć rosyjskiego chemika Dmitrija Mendelejewa, zapewni transport między statkami i tankowanie LNG w portach Zatoki Fińskiej i Morza Bałtyckiego – w Sankt Petersburgu, Ust-Łudze, Primorsku, Kaliningradzie i Wyborgu.

Jednostka o długości 100 metrów i szerokości 19 metrów dzięki wzmocnionemu kadłubowi klasy lodowej Arc4 może przechodzić przez lód o grubości do 0,8 metra. Statek jest również zasilany przez LNG.

Gazprom Nieft planuje zbudować trzy takie jednostki do 2025 roku.

Interfax/Mariusz Marszałkowski

Lotos zdecyduje do końca roku o małym LNG i wodorze. Miliard złotych na elektrolizery?

Najnowsze artykuły