AlertEnergetykaInfrastrukturaWęgiel. energetyka węglowaŻegluga

Port w Hamburgu jest zatkany a przez niego dociera węgiel spoza Rosji

okręt żegluga maersk kontenerowiec

Źródło: Maersk

Aby wpłynąć do portu w Hamburgu, statki muszą obecnie czekać nawet 14 dni. Port się zatkał. Na wpłynięcie czeka prawie 25 olbrzymich statków kontenerowych. Niemiecka gazeta die Welt podaje, że przyczyną korków jest również to, że kontenery, zwłaszcza te z Dalekiego Wschodu, nie są wystarczająco szybko transportowane ciężarówkami i pociągami w głąb lądu. Być może także dlatego, że popyt spada.

Port planuje szybką budowę dodatkowych magazynów, aby móc przechować tam kontenery.

Operator portu Hamburger Hafen und Logistik AG (HHLA) ma jeszcze dodatkowy problem, bo pracownicy portowi szykują się do strajku od 10 czerwca i żądają znacznych podwyżek. Związki zawodowe uzasadnia to ogromnym obciążeniem pracą w nadgodzinach w firmach kontenerowych ze względu na ciągłe zakłócenia w ruchu statków kontenerowych.

HHLA jest poza trzema niemieckimi portami także właścicielem portu kontenerowego w estońskim Muuga. Dzięki inwestycjom rzędu 5 milionów Euro Muuga ma stać się bardziej atrakcyjna dla statków na północnym Morzu Bałtyckim. W Muuga cumują obecnie statki dowozowe o maksymalnej pojemności 3500 TEU. W przyszłości będą obsługiwane tu statki do klasy post-Panamax o pojemności do 14 000 TEU.

Warto dodać, że to między innymi przez port w Hamburgu dociera do Niemiec węgiel spoza Rosji po wprowadzeniu embargo na to paliwo rosyjskie przez Unię Europejską.

Die Welt/Aleksandra Fedorska


Powiązane artykuły

Wielka Brytania daje zielone światło nowemu atomowi. Czekał na to 15 lat

Elektrownia jądrowa Sizewell C otrzymała decyzje inwestycyjną. Projekt otrzymał zagwarantowane finansowanie, w które zaangażował się rząd, kończą 15-letnie starania. Sizewell...

Giganci energetyczni odwracają się od grupy promującej net-zero

Shell, wraz z dwiema innymi firmami, opuściły grupę powołaną przez SBTi i pracującą nad nowym standardem dla branży wydobywczej, zmierzającym...

Unia broni się przed farbowaną ropą, a indyjski partner Rosji protestuje

Indyjska Nayara Energy krytykuje unijne sankcje dotyczące zakazu importu z państw trzecich produktów powstałych z przetworzonej ropy naftowej. Argumentuje, że...

Udostępnij:

Facebook X X X