AlertEnergetykaGaz.Wykop

Niemcy zapłacą prawie dwa razy więcej za swoje terminale LNG

88. dostawa LNG do terminalu w Świnoujściu. Fot. Polskie LNG

88. dostawa LNG do terminalu w Świnoujściu. Fot. Polskie LNG

Niemcy muszą zastąpić rosyjski gaz ziemny dostarczany przez Nord Stream 1 dostawami z innych kierunków. Jednym z głównych przedsięwzięć w tym kierunku jest budowa terminali LNG, których Niemcy na terenie swojego państwa dotychczas nie mieli. Pierwszy niemiecki gazoport zostanie uruchomiony już w grudniu.

Koszty niemieckich terminali LNG

Gazoporty, w tym pływające FSRU i lądowe terminale miały wstępnie kosztować 3 miliardy euro. – Zapotrzebowanie budżetowe na budowę gazoportów wzrosło do około 6,56 mld euro w 2022 roku, co potwierdziło w poniedziałek Federalne Ministerstwo Gospodarki w Berlinie. Kolejne środki budżetowe zostałyby dodane w 2023 roku – podała niemiecka stacja telewizyjna ZDF.

Szybkie tempo budowy i związane z obecnymi okolicznościami geopolitycznymi trudności spowodowały, że gazoporty będą znacznie droższe, niż się spodziewano. Dotyczy to głównie kosztów operacyjnych i kosztów dodatkowych działań infrastrukturalnych na lądzie. Pojawiły się także kolejne utrudnienia związane z założeniami wstępnymi funkcjonowania tych obiektów. Tygodnik Der Spiegel dotarł do dokumentów komisji budżetowej, z których wynika, że dwa z terminali miały być czarterowane na 15 lat zamiast na dziesięć, jak zakładano w przypadku gazoportu w Brunsbüttel.

ZDF/Aleksandra Fedorska


Powiązane artykuły

Enea przypomina: Ostatni dzwonek na informację o pomocy publicznej

Spółka przypomina o kończącym się czasie na złożenie u sprzedawcy energii informacji o pomocy publicznej lub pomocy de minimis. Termin...
Wizualizacja SMR. Grafika: Industria.

Włoski powrót do atomu. Rzym postawi na SMR

Włochy zamierzają wprowadzić ustawę umożliwiającą wykorzystanie nowoczesnych technologii jądrowych, w szczególności małych reaktorów modułowych (SMR). Dołączają również do europejskiego sojuszu...
Instalacje Grupy Orlen. For. Orlen

Orlen wdraża technologię Multifuel

Grupa Orlen jako pierwsza na świecie komercjalizuje technologię Multifuel, umożliwiającą produkcję energii elektrycznej i ciepła z wodoru, gazu ziemnego lub...

Udostępnij:

Facebook X X X