icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Niemcy zbudują port do przeładunku amoniaku w Hamburgu

Niemiecki minister gospodarki i klimatu Robert Habeck ogłosił, że w porcie w Hamburgu powstanie pierwszy terminal dla importowego zielonego amoniaku.

– Wodór i jego pochodne, takie jak amoniak są kluczowymi elementami dla neutralnej klimatycznie zrównoważonej gospodarki. Konkretnie pozwoli nam to na dekarbonizację naszego przemysłu i elektrowni oraz dalszą dywersyfikację importu energii. Dekarbonizacja niemieckiej gospodarki otrzyma w ten sposób kolejny ważny impuls – dzięki terminalowi w Hamburgu od 2026 roku dostępne będą odpowiednie ilości ekologicznego amoniaku i wodoru – powiedział Habeck.

Niemiecka gazeta Handesblatt podaje, że firmy Air Products i Mabanaft chcą zainwestować na terenie portu w Hamburgu. W specjalnym terminalu zielony amoniak ma być na dużą skalę przetwarzany w zielony wodór. Inwestorzy chcą docelowo przetwarzać około 100 tys. ton wodoru rocznie. Terminal ma być uruchomiony w 2026 roku.

Pierwszym etapem działalności terminalu będzie magazyn amoniaku o pojemności 55 tys. ton, który będzie zasilany przez import. Następnie w zbiorniku Oiltanking Deutschland od 2026 roku ma być przetwarzany na zielony wodór na dużą skalę – informują Air Products i Mabanaft.

Aleksandra Fedorska

Afera wokół wejścia Chińczyków do Hamburga skłania Niemców do poszukiwania zabezpieczeń

Niemiecki minister gospodarki i klimatu Robert Habeck ogłosił, że w porcie w Hamburgu powstanie pierwszy terminal dla importowego zielonego amoniaku.

– Wodór i jego pochodne, takie jak amoniak są kluczowymi elementami dla neutralnej klimatycznie zrównoważonej gospodarki. Konkretnie pozwoli nam to na dekarbonizację naszego przemysłu i elektrowni oraz dalszą dywersyfikację importu energii. Dekarbonizacja niemieckiej gospodarki otrzyma w ten sposób kolejny ważny impuls – dzięki terminalowi w Hamburgu od 2026 roku dostępne będą odpowiednie ilości ekologicznego amoniaku i wodoru – powiedział Habeck.

Niemiecka gazeta Handesblatt podaje, że firmy Air Products i Mabanaft chcą zainwestować na terenie portu w Hamburgu. W specjalnym terminalu zielony amoniak ma być na dużą skalę przetwarzany w zielony wodór. Inwestorzy chcą docelowo przetwarzać około 100 tys. ton wodoru rocznie. Terminal ma być uruchomiony w 2026 roku.

Pierwszym etapem działalności terminalu będzie magazyn amoniaku o pojemności 55 tys. ton, który będzie zasilany przez import. Następnie w zbiorniku Oiltanking Deutschland od 2026 roku ma być przetwarzany na zielony wodór na dużą skalę – informują Air Products i Mabanaft.

Aleksandra Fedorska

Afera wokół wejścia Chińczyków do Hamburga skłania Niemców do poszukiwania zabezpieczeń

Najnowsze artykuły