icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Enea podnosi kompetencje przyszłych specjalistów branży energetycznej

Czwarta edycja konkursu „Moc na start” o stypendia Enei została rozstrzygnięta. Uczniowie szkół technicznych i branżowych, współpracujących z Grupą Enea w ramach programu patronackiego, walczyli o stypendia o wartości 3 000 złotych, przeznaczone na rozwój własnych zainteresowań zawodowych.

Konkurs, którego celem jest promowanie wśród młodzieży zagadnień związanych z rozwojem nowoczesnych technologii w energetyce, popularyzacja zainteresowania młodzieży trendami w branży oraz rozwijanie zainteresowań poznawczych i badawczych, został zainaugurowany podczas konferencji „Współpraca – Energia – Przyszłość”, która odbyła się we wrześniu tego roku w Poznaniu.

W tym roku zmienione zostały zasady konkursu tak, aby w sposób szczególny zachęcić uczniów do współpracy i komunikacji. W konkursie mogły wziąć udział dwuosobowe drużyny, których zadaniem było przedstawienie, w sposób kreatywny i innowacyjny, zagadnienia dotyczącego zastosowania magazynów energii lub wykorzystania robotów w branży energetycznej. Uczestnikami konkursu byli przedstawiciele młodego pokolenia, przed którymi stoją ważne wyzwania związane z transformacją energetyczną zarówno w kraju, jak i na świecie, a podążanie za trendami technologicznymi jest w obecnym czasie nadrzędnym priorytetem.

– Duża liczba prac konkursowych, które do nas wpłynęły, świadczy o wyjątkowo atrakcyjnym temacie i wielkim zainteresowaniu nowymi technologiami wśród młodzieży. Nadesłane prace przedstawiały bardzo zróżnicowane sposoby podejścia do zaproponowanych wyzwań, prezentując jednocześnie co najmniej dobry poziom merytoryczny. Zwycięskie prace były innowacyjne i w oryginalny sposób proponowały rozwiązania, które można będzie z powodzeniem sprawdzić w praktyce – opowiada Krzysztof Hajdrowski, przewodniczący kapituły konkursowej i autor zadań.

Organizatorzy konkursu zrezygnowali z dotychczasowej, dwuetapowej oceny. Komisja Konkursu złożona z ekspertów w zakresie innowacji i transformacji klimatycznej w Grupie Enea, spośród 25 prac konkursowych wybrała 5 najlepszych. Stypendia w wysokości 3 000 zł, ufundowane przez Eneę zostaną przekazane pięciu najlepszym drużynom (10 laureatom) ze szkół w Połańcu, Szczecinie oraz Chodzieży.

– Współpraca ze szkołami branżowymi i technicznymi jest istotnym elementem budowania kompetencji i kapitału ludzkiego wśród młodego pokolenia. Grupa Enea, jako potencjalny przyszły pracodawca dla tych młodych ludzi, ma realny wpływ na rozwój ich zainteresowań branżą energetyczną. Dlatego też, jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że tak wielu uczniów wzięło udział w naszym konkursie. Frekwencja pokazała wielkie zaangażowanie młodzieży i chęć stawiania sobie wyzwań, co w przyszłości zaowocuje wykwalifikowaną, chętną do ciągłego rozwoju kadrą. Laureaci konkursu zyskują nie tylko stypendia, ale przede wszystkim bezcenną wiedzę i nowe kompetencje – mówi Agnieszka Flach, dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi GK. – Dynamicznie rozwijający się rynek pracy wymaga od pracodawców aktywnego uczestnictwa w procesie kształcenia przyszłych specjalistów. Dlatego Enea chętnie włącza się w rozwój kompetencji uczniów klas elektrycznych i energetycznych w szkołach należących do naszego programu patronackiego – dodaje Agnieszka Flach.

Konkurs „Moc na start” został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Aktywów Państwowych, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, Wojewody Wielkopolskiego oraz Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty.

Konkurs jest jednym z licznych działań podejmowanych w ramach programu wspierania szkolnictwa branżowego i technicznego pod patronatem Grupy Enea. Jego celem jest promowanie wśród młodzieży zagadnień związanych z rozwojem nowoczesnych technologii w energetyce, zainteresowanie młodzieży trendami w branży oraz rozwijanie w młodych ludziach zainteresowań poznawczych i badawczych. Konkurs ma również za zadanie wzmacniać relacje pomiędzy Grupą Enea i uczniami oraz zainteresować ich przyszłą pracą zawodową w Grupie.

Enea/Michał Perzyński

Czwarta edycja konkursu „Moc na start” o stypendia Enei została rozstrzygnięta. Uczniowie szkół technicznych i branżowych, współpracujących z Grupą Enea w ramach programu patronackiego, walczyli o stypendia o wartości 3 000 złotych, przeznaczone na rozwój własnych zainteresowań zawodowych.

Konkurs, którego celem jest promowanie wśród młodzieży zagadnień związanych z rozwojem nowoczesnych technologii w energetyce, popularyzacja zainteresowania młodzieży trendami w branży oraz rozwijanie zainteresowań poznawczych i badawczych, został zainaugurowany podczas konferencji „Współpraca – Energia – Przyszłość”, która odbyła się we wrześniu tego roku w Poznaniu.

W tym roku zmienione zostały zasady konkursu tak, aby w sposób szczególny zachęcić uczniów do współpracy i komunikacji. W konkursie mogły wziąć udział dwuosobowe drużyny, których zadaniem było przedstawienie, w sposób kreatywny i innowacyjny, zagadnienia dotyczącego zastosowania magazynów energii lub wykorzystania robotów w branży energetycznej. Uczestnikami konkursu byli przedstawiciele młodego pokolenia, przed którymi stoją ważne wyzwania związane z transformacją energetyczną zarówno w kraju, jak i na świecie, a podążanie za trendami technologicznymi jest w obecnym czasie nadrzędnym priorytetem.

– Duża liczba prac konkursowych, które do nas wpłynęły, świadczy o wyjątkowo atrakcyjnym temacie i wielkim zainteresowaniu nowymi technologiami wśród młodzieży. Nadesłane prace przedstawiały bardzo zróżnicowane sposoby podejścia do zaproponowanych wyzwań, prezentując jednocześnie co najmniej dobry poziom merytoryczny. Zwycięskie prace były innowacyjne i w oryginalny sposób proponowały rozwiązania, które można będzie z powodzeniem sprawdzić w praktyce – opowiada Krzysztof Hajdrowski, przewodniczący kapituły konkursowej i autor zadań.

Organizatorzy konkursu zrezygnowali z dotychczasowej, dwuetapowej oceny. Komisja Konkursu złożona z ekspertów w zakresie innowacji i transformacji klimatycznej w Grupie Enea, spośród 25 prac konkursowych wybrała 5 najlepszych. Stypendia w wysokości 3 000 zł, ufundowane przez Eneę zostaną przekazane pięciu najlepszym drużynom (10 laureatom) ze szkół w Połańcu, Szczecinie oraz Chodzieży.

– Współpraca ze szkołami branżowymi i technicznymi jest istotnym elementem budowania kompetencji i kapitału ludzkiego wśród młodego pokolenia. Grupa Enea, jako potencjalny przyszły pracodawca dla tych młodych ludzi, ma realny wpływ na rozwój ich zainteresowań branżą energetyczną. Dlatego też, jesteśmy szczególnie zadowoleni z faktu, że tak wielu uczniów wzięło udział w naszym konkursie. Frekwencja pokazała wielkie zaangażowanie młodzieży i chęć stawiania sobie wyzwań, co w przyszłości zaowocuje wykwalifikowaną, chętną do ciągłego rozwoju kadrą. Laureaci konkursu zyskują nie tylko stypendia, ale przede wszystkim bezcenną wiedzę i nowe kompetencje – mówi Agnieszka Flach, dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Ludzkimi GK. – Dynamicznie rozwijający się rynek pracy wymaga od pracodawców aktywnego uczestnictwa w procesie kształcenia przyszłych specjalistów. Dlatego Enea chętnie włącza się w rozwój kompetencji uczniów klas elektrycznych i energetycznych w szkołach należących do naszego programu patronackiego – dodaje Agnieszka Flach.

Konkurs „Moc na start” został objęty patronatem honorowym Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Ministerstwa Aktywów Państwowych, Ministerstwa Edukacji i Nauki, Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, Wojewody Wielkopolskiego oraz Wielkopolskiego Kuratorium Oświaty.

Konkurs jest jednym z licznych działań podejmowanych w ramach programu wspierania szkolnictwa branżowego i technicznego pod patronatem Grupy Enea. Jego celem jest promowanie wśród młodzieży zagadnień związanych z rozwojem nowoczesnych technologii w energetyce, zainteresowanie młodzieży trendami w branży oraz rozwijanie w młodych ludziach zainteresowań poznawczych i badawczych. Konkurs ma również za zadanie wzmacniać relacje pomiędzy Grupą Enea i uczniami oraz zainteresować ich przyszłą pracą zawodową w Grupie.

Enea/Michał Perzyński

Najnowsze artykuły