AlertEnergetykaInfrastrukturaLotniskaRopa

Berlińskie lotnisko ma się świetnie bez rosyjskiej ropy. Straszak Rafinerii Schwedt nie działa

Berlin. fot. pixabay.com

Berlin. fot. pixabay.com

Sztab prasowy rafinerii w Schwedt robił wszystko, aby stworzyć mit o zależności lotniska w Berlinie od dostaw paliw lotniczych ze Schwedt. Prawda wygląda jednak inaczej, a tłumaczy rzeczniczka prasowa lotniska berlińskiego.

Każda linia lotnicza decyduje tam sama, od kogo kupuje jakie paliwo, więc z reguły nie musi tankować w Berlinie, może zatankować samolot na innym lotnisku docelowym. To pierwsza ważna sprawa w tym skomplikowanym temacie. Następnie nalleży podkreślić, że lotnisko w stolicy Niemiec jest efektywnie skomunikowane kolejowo. Tą drogą dociera tam paliwo dla samolotów. – Możemy kupować paliwo z każdego kierunku świata, bez problemu – tłumaczy Sabine Deckwerth.

Obecnie paliwo to pochodzi ze Schwedt, ale też rafinerii BP z Lingen w Dolnej Saksonii. Infrastruktura umożliwia także import z bardziej oddalonych kierunków poprzez port w Rostock. – Nasze samoloty będą startować i lądować jak zawsze – zaznaczyła przedstawicielka lotniska w Berlinie w rozmowie z BiznesAlert.pl, zapytana o ewentualne ryzyko niedoboru paliw z Rafinerii Schwedt.

Rafineria Schwedt, której właścicielem większośćiowym jest nadal rosyjski koncern Rosnieft Deutschland, jest ważnym producentem paliw lotniczych w regionie północno-wschodnich Niemiec. Obecnie przez zaprzestanie importu ropy z Rosji rafineria dysponuje jedynie około 50 procentami mocy produkcyjnych, zmniejszając podaż paliw w okolicy.

Aleksandra Fedorska

Fedorska: Wszystkie bajki wokół niemieckiej Rafinerii Schwedt (REPORTAŻ)


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Gazprom zaciera ręce. Holandia pozwala mu odzyskać zamrożone aktywa

Sąd Okręgowy w Hadze uchylił nakaz zajęcia aktywów dwóch spółek kontrolowanych przez Gazprom. Rosyjski gigant energetyczny odzyskał swoje udziały z...

Udostępnij:

Facebook X X X