icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Berlińskie lotnisko ma się świetnie bez rosyjskiej ropy. Straszak Rafinerii Schwedt nie działa

Sztab prasowy rafinerii w Schwedt robił wszystko, aby stworzyć mit o zależności lotniska w Berlinie od dostaw paliw lotniczych ze Schwedt. Prawda wygląda jednak inaczej, a tłumaczy rzeczniczka prasowa lotniska berlińskiego.

Każda linia lotnicza decyduje tam sama, od kogo kupuje jakie paliwo, więc z reguły nie musi tankować w Berlinie, może zatankować samolot na innym lotnisku docelowym. To pierwsza ważna sprawa w tym skomplikowanym temacie. Następnie nalleży podkreślić, że lotnisko w stolicy Niemiec jest efektywnie skomunikowane kolejowo. Tą drogą dociera tam paliwo dla samolotów. – Możemy kupować paliwo z każdego kierunku świata, bez problemu – tłumaczy Sabine Deckwerth.

Obecnie paliwo to pochodzi ze Schwedt, ale też rafinerii BP z Lingen w Dolnej Saksonii. Infrastruktura umożliwia także import z bardziej oddalonych kierunków poprzez port w Rostock. – Nasze samoloty będą startować i lądować jak zawsze – zaznaczyła przedstawicielka lotniska w Berlinie w rozmowie z BiznesAlert.pl, zapytana o ewentualne ryzyko niedoboru paliw z Rafinerii Schwedt.

Rafineria Schwedt, której właścicielem większośćiowym jest nadal rosyjski koncern Rosnieft Deutschland, jest ważnym producentem paliw lotniczych w regionie północno-wschodnich Niemiec. Obecnie przez zaprzestanie importu ropy z Rosji rafineria dysponuje jedynie około 50 procentami mocy produkcyjnych, zmniejszając podaż paliw w okolicy.

Aleksandra Fedorska

Fedorska: Wszystkie bajki wokół niemieckiej Rafinerii Schwedt (REPORTAŻ)

Sztab prasowy rafinerii w Schwedt robił wszystko, aby stworzyć mit o zależności lotniska w Berlinie od dostaw paliw lotniczych ze Schwedt. Prawda wygląda jednak inaczej, a tłumaczy rzeczniczka prasowa lotniska berlińskiego.

Każda linia lotnicza decyduje tam sama, od kogo kupuje jakie paliwo, więc z reguły nie musi tankować w Berlinie, może zatankować samolot na innym lotnisku docelowym. To pierwsza ważna sprawa w tym skomplikowanym temacie. Następnie nalleży podkreślić, że lotnisko w stolicy Niemiec jest efektywnie skomunikowane kolejowo. Tą drogą dociera tam paliwo dla samolotów. – Możemy kupować paliwo z każdego kierunku świata, bez problemu – tłumaczy Sabine Deckwerth.

Obecnie paliwo to pochodzi ze Schwedt, ale też rafinerii BP z Lingen w Dolnej Saksonii. Infrastruktura umożliwia także import z bardziej oddalonych kierunków poprzez port w Rostock. – Nasze samoloty będą startować i lądować jak zawsze – zaznaczyła przedstawicielka lotniska w Berlinie w rozmowie z BiznesAlert.pl, zapytana o ewentualne ryzyko niedoboru paliw z Rafinerii Schwedt.

Rafineria Schwedt, której właścicielem większośćiowym jest nadal rosyjski koncern Rosnieft Deutschland, jest ważnym producentem paliw lotniczych w regionie północno-wschodnich Niemiec. Obecnie przez zaprzestanie importu ropy z Rosji rafineria dysponuje jedynie około 50 procentami mocy produkcyjnych, zmniejszając podaż paliw w okolicy.

Aleksandra Fedorska

Fedorska: Wszystkie bajki wokół niemieckiej Rafinerii Schwedt (REPORTAŻ)

Najnowsze artykuły