AlertBezpieczeństwoEnergetykaRopa

Bez rosyjskiej ropy nie będzie nowych dróg w Niemczech wschodnich?

Rezygnacja z rosyjskiej ropy w Rafinerii Schwedt ma pośrednio wpływ na budowę dróg we wschodnich Niemczech. Przemysł budowniczy w regionie wschodnich i północnych Niemiec ostrzega przed niedoborem składników asfaltu w wyniku rezygnacji z dostaw ropy z Rosji.

Branża budowlana na wschodzie Niemiec zaznacza, że istnieje duża zależność między przemysłem paliwowym a branżą budowlaną, ponieważ asfalt jest stosowany głównie w budowie dróg. Do produkcji asfaltu potrzebny jest bitumen, który powstaje z przerobu ropy naftowej – podkreśla regionalne stowarzyszenie zakładów budowlanych.

Regionalna gazeta Märkische Oderzeitung (MOZ) cytuje powiernika Rosnieft Deutschland, Johannesa Bremera, który powiedział na początku marca, że bitumen nie może być obecnie produkowany w Schwedt, ponieważ ropa naftowa o odpowiedniej jakości nie może być transportowana statkami. Niemiecki rząd zrezygnował z dostaw rosyjskiej ropy do Niemiec od pierwszego stycznia w odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainie.

Rafineria w Schwedt zaopatrywana jest w 50 procentach przez ropę rozładowywana w porcie w Rostock. Dodatkowo do Schwedt dotarły dwie transze ropy rozładowane w naftoporcie w Gdańsku. Niemcy mogłyby tamtędy importować więcej ropy, jeśli zdecydują się spełnić warunek Polski i wywłaszczyć Rosjan z Rafinerii Schwedt. Strona niemiecka jednak nadal nie podjęła tego kroku, ale rozmowy na ten temat trwają.

MOZ/Aleksandra Fedorska

Fedorska: Wszystkie bajki wokół niemieckiej Rafinerii Schwedt (REPORTAŻ)


Powiązane artykuły

Unia zmienia magazyny gazu. Czy obniży ceny w zimie?

Unia Europejska wprowadziła zmiany w przepisach dotyczących obowiązkowego napełniania magazynów gazu, umożliwiając państwom członkowskim większą elastyczność w realizacji tego celu....

Strzelba i siatka, czyli ukraiński sposób na drony. Ekspert: To ostateczność

Drony polują na ukraińskich żołnierzy. Nie wszystkie da się zagłuszyć, początkowo Ukraina radziła sobie tradycyjnym wyposażeniem m.in. z użyciem strzelb....
Stacja ładowania Polenergia eMobility. Fot. Polenergia

Zielona energia nie jest przepustką do El Dorado operatorów ładowarek

Polenergia eMobility mimo wzrostu skali działalności nadal przynosi straty. Czy dlatego jej właściciel mrozi inwestycje, i chce ją sprzedać?

Udostępnij:

Facebook X X X