Energia elektrycznaInfrastrukturaKolejeŚrodowiskoWykop

Fedorska: Deutschalndticket, czyli twardy orzech do zgryzienia dla kolei w Niemczech

fot. PKP Intercity

Od pierwszego maja można w Niemczech wykupić bilet miesięczny “Deutschlandticket” za 49 euro, który upoważnia do korzystania z wszystkich regionalnych pociągów i autobusów w tym kraju. Popyt na bilety jest ogromny i prowadzi do technicznych wyzwań przy sprzedaży biletu – pisze Aleksandra Fedorska, redaktor BiznesAlert.pl.

Projekt “Deutschlandticket” rodził się w bólach i był wielokrotnie przesuwany w czasie. Do wprowadzenia tego ogólnokrajowego biletu konieczna była zgody wszystkich landów, które mają pod sobą swoje koleje landowe i autobusy regionalne. Jednocześnie Deutschlandticket został był od dawna zapowiadany i obiecany mieszkańcom Niemiec, którzy skorzystają z tej możliwości, planując wakacje letnie lub wykupią ten bilet na cały rok. Ta opcja cieszy się obecnie największą popularnością.

– Nowy roczny bilet okresowy, który jest dostępny w aplikacji lub w formie karty chipowej, cieszy się z dużym zainteresowaniem. Ponad 600.000 mieszkańców Berlina i Brandenburgii posiada już ten bilet, około 90.000 z nich to całkiem nowi klienci. – podaje Berliner Zeitung.

Wielomiesięczne pertraktacje z rządem lądowymi były trudne i niestety nie udało się ostatecznie skoordynować wszystkich aspektów transportu kolejowego i autobusowego w Niemczech. Problemy występują w momencie kontroli biletu, bo pojedynczy regionalni przewoźnicy korzystają z różnych systemów kontroli. Związek niemieckich przedsiębiorstw transportowych (VDV) przewiduje, że trudności z funkcjonowaniem Deutschlandticket będą miały miejsce co najmniej do końca lipca 2023 roku.

Deutschlandticket był poprzedzony tzn. 9-Ticket w zeszłym sezonie. W ciągu trzech miesięcy wakacyjnych można było w Niemczech korzystać z biletu miesięcznego za 9 euro w kolejach regionalnych. Była to inicjatywa propagująca transport kolejowy i mająca w zamyśle cel zachęcenia większej liczby Niemców do transportu kolej regionalną. Faktycznie z tej możliwości latem 2022 skorzystało wielu Niemców i wykupiło łącznie 52 miliony tych biletów.

Niemiecka kolej, na którą składają się struktury regionalne, landowe i ogólnokrajowe boryka się w wieloma problemami natury infrastrukturalnej. Niemcy są nadal krajem o niskiej elektryfikacji trakcji szynowych. W Niemczech elektryfikacja obejmuje 61 procent połączeń kolejowych. W Polsce są to 64 procent przy znacznie skromniejszej sieci szynowej. Kolejnym i obecnie największym problemem jest brak personelu, który prowadzi do odwołania połączeń i opóźnień. Aby zaspokoić aktualne potrzeby pasażerów, niemieckie koleje musiałyby przyjąć 25 000 nowych pracowników, co jest niewykonalne, jak uważa tygodnik ekonomiczny WirtschaftsWoche.

Ekonomista: Niemiecki bilet za dziewięć euro pomógł wyhamować inflację


Powiązane artykuły

FSRU. Fot. Hoegh LNG.

Niemiecka młodzieżówka protestuje przeciwko pływającemu gazoportowi

Młodzieżówka niemieckiej partii socjaldemokratycznej (SPD), także znana pod nazwą Jusos, Młodzi Socjaliści dołączyli do protestów ruchu proklimatycznego Fridays for Future...

Pomorze napędza transformację energetyczną

30 maja przedstawiciele Polskiej Spółki Gazownictwa wzięli udział w konferencji „Czysta energia dla klimatu”, która odbyła się na Politechnice Koszalińskiej....

Doradcy UE ostrzegają przed osłabianiem celu klimatycznego na 2040 rok

Niezależni doradcy UE, Europejska Naukowa Rada Doradcza ds. Zmian Klimatu (ESABCC), ostrzegają przed złagodzeniem planowanego celu redukcji emisji o 90...

Udostępnij:

Facebook X X X