AlertEnergetykaEnergia elektrycznaMotoryzacjaOnetWykop

Northvolt wnioskuje i kasuje w Heide, ale przez ocean też filuje

Fabryka baterii Northvolt / fot. Northvolt

Baterie do samochodów elektrycznych Northvolta mogą powstawać w nowej fabryce, której lokalizacja nie została jeszcze określona. Szwedzi wahają się między Europą a USA.

Szwedzki producent baterii do samochodów elektrycznych Northvolt zapewnił miejscowości Lohe-Rickelshof oraz Norderwöhrden o kolejnym kroku w procesie udzielenia pozwoleń na budowę dwóch fabryk niedaleko miasteczka Heide w północnych Niemczech. Inwestycja jest warta około 4,5 mld euro. Moce produkcyjne mają wynosić 60 GW. Jednocześnie Northvolt kontynuuje poszukiwania kolejnego miejsca produkcji w Ameryce Północnej – podaje niemiecka gazeta Handelsblatt.

Northvolt w ostatnim czasie podkreślał, także odpowiadając na pytania BiznesAlert.pl, że ostateczna decyzja o lokalizacji fabryk jeszcze nie zapadła. Jeszcze parę tygodni temu Szwedzi raczej faworyzowali USA. – Northvolt mógłby teraz najwyraźniej otrzymać więcej środków publicznych niż dotychczas obiecano. Europa i kraj związkowy Szlezwik-Holsztyn wsparłyby projekt kwotą 155,4 mln euro. W komunikacie czytamy, że przygotowywane jest dalsze finansowanie, które musiałoby zostać zatwierdzone przez Komisję Europejską. – podaje Handelsblatt.

Niemiecki przemysł samochodowy przechodzi stopniowo na produkcję samochodów elektrycznych i potrzebuje odpowiednich mocy produkcyjnych i rozwoju technologicznego. Federalne Ministerstwo Gospodarki i Technologii przeznaczyło ponad 1,5 mld euro na projekty badawcze i produkcyjne w tej dziedzinie. Baterie stanowią coraz większy udział w tworzeniu wartości w branżach, które mają kluczowe znaczenie dla gospodarki Niemiec.

Handelsblatt / Aleksandra Fedorska

Carlsson: Węgiel do produkcji baterii? To bez sensu (ROZMOWA)


Powiązane artykuły

Francuski rząd chce mieć kilka razy więcej stacji ładowania dla elektryków do 2030 roku 

W połowie maja przedstawiciele francuskiego rządu przedstawili plan, który ma na celu rozwój sieci do ładowania samochodów elektrycznych. Według Francuskiej...
Farma wiatrowa Wikinger. Fot. Ibedrola

Niemcy boją się turbin i paneli z Chin. „Ryzyko sabotażu”

Rząd federalny Niemiec wyraża rosnące obawy wobec udziału chińskich producentów w dostawach kluczowych komponentów dla niemieckiej infrastruktury energetycznej. W najnowszym...
Zaporoska Elektrownia Jądrowa. Fot. Energoatom.

Szef Rosatomu: możemy zużyć lub zwrócić amerykańskie paliwo

Rosja jest gotowa zużyć dostarczone przez USA paliwo nuklearne, które znajduje się w Zaporoskiej Elektrowni Jądrowej lub też zwrócić je...

Udostępnij:

Facebook X X X