icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Kommiersant: Rosja szykuje odpowiedź na sankcje Zachodu

(Kommiersant/Wojciech Jakóbik)

Kommiersant informuje, że ministerstwo transportu Rosji rozważa wprowadzenie odpowiedzi na sankcje, która ograniczy dostęp do szelfu arktycznego dla zagranicznych tankowców.

Ministerstwo potwierdziło gazecie, że pracuje nad ustawą, która zabroniłaby okrętom innym niż pod rosyjską banderą transport surowców z tamtego regionu. Źródło Kommiersanta przekonuje, że w ustawie mają się znaleźć zapisy o wymogu pochodzenia z rosyjskiego wydobycia dla wszystkich kontraktów na transport LNG i ropy od 2020 roku. Dzięki temu Rosja będzie miała kontrolę nad dokumentami i działalnością floty transportowej, której okręty pracują obecnie pod obcymi banderami, np. liberyjskimi.

W ten sposób Rosjanie chcą odpowiedzieć na sankcje wobec ich sektorów bankowego, naftowego i zbrojeniowego wprowadzonych przez USA i Unię Europejską po aneksji Krymu. Eksperci cytowani przez Kommiersant ostrzegają jednak, że z tego tytułu mogą wzrosnąć koszty transportu, a razem z nimi spaść zyski z eksportu surowców.

(Kommiersant/Wojciech Jakóbik)

Kommiersant informuje, że ministerstwo transportu Rosji rozważa wprowadzenie odpowiedzi na sankcje, która ograniczy dostęp do szelfu arktycznego dla zagranicznych tankowców.

Ministerstwo potwierdziło gazecie, że pracuje nad ustawą, która zabroniłaby okrętom innym niż pod rosyjską banderą transport surowców z tamtego regionu. Źródło Kommiersanta przekonuje, że w ustawie mają się znaleźć zapisy o wymogu pochodzenia z rosyjskiego wydobycia dla wszystkich kontraktów na transport LNG i ropy od 2020 roku. Dzięki temu Rosja będzie miała kontrolę nad dokumentami i działalnością floty transportowej, której okręty pracują obecnie pod obcymi banderami, np. liberyjskimi.

W ten sposób Rosjanie chcą odpowiedzieć na sankcje wobec ich sektorów bankowego, naftowego i zbrojeniowego wprowadzonych przez USA i Unię Europejską po aneksji Krymu. Eksperci cytowani przez Kommiersant ostrzegają jednak, że z tego tytułu mogą wzrosnąć koszty transportu, a razem z nimi spaść zyski z eksportu surowców.

Najnowsze artykuły