icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Northvolt okazuje się być godnym bateryjnego Świętego Graala

Northvolt ogłosił wprowadzenie na rynek baterii sodowo-jonowej, która cechuje się wyższą wydajnością i jest przyjazna środowisku. Ogniwo będzie wykorzystywane w magazynach energii. Prawdopodobne jest, że spółka będzie je produkować w swojej fabryce w Gdańsku.

Nowa bateria została przetestowana w Northvolt Labs w szwedzkim Västerås. Firma podaje, że ogniwo osiągnęło najlepszą w swojej klasie gęstość energii w postaci 160 Wh/kg. Ideą jego stworzenia była produkcja w sposób zrównoważony dla środowiska i tani.

Według Northvoltu nowa technologia jest bezpieczniejsza, bardziej zielona i tańsza od baterii stworzonych na bazie nikielu, magnanu, kobaltu czy fosforanu żelaza. Do jej produkcji wykorzystuje się żelazo i sód. Ogniwo zbudowane jest na bazie anody węglowej i katody z bieli pruskiej. Northvolt opracował tę technologię w ramach partnerstwa z Altris, w dalszej perspektywie nowy typ zielonych baterii ma być podstawowym rozwiązaniem w firmie.

Prezes polskiego odłamu spółki, Robert Chryc-Gawrychowski, twierdzi, że technologia sodowo-jonowa jest nie tylko przełomowa ale ma duże znaczenie w kontekście polskim. W Gdańsku znajduje się fabryka spółki, która produkuje bateryjne systemy magazynowania energii.

Spółka ma zamiar rozwijać projekt, dzięki czemu nowy typ ogniw ma być wykorzystywany w pojazdach elektrycznych.

– Nasza technologia sodowo-jonowa zapewnia wydajność umożliwiającą magazynowanie energii przez dłuższy czas niż w przypadku alternatywnych baterii, przy niższych kosztach, otwierając w ten sposób nowe możliwości dla generacji energii odnawialnej. Już sam potencjał technologii sodowo-jonowej na tym rynku będzie miał ogromny wpływ na globalną elektryfikację – mówi Peter Carlsson, dyrektor generalny Northvoltu.

Northvolt / Marcin Karwowski

Jakie tajniki skrywają baterie i magazyny energii z Chin? Spięcie

Northvolt ogłosił wprowadzenie na rynek baterii sodowo-jonowej, która cechuje się wyższą wydajnością i jest przyjazna środowisku. Ogniwo będzie wykorzystywane w magazynach energii. Prawdopodobne jest, że spółka będzie je produkować w swojej fabryce w Gdańsku.

Nowa bateria została przetestowana w Northvolt Labs w szwedzkim Västerås. Firma podaje, że ogniwo osiągnęło najlepszą w swojej klasie gęstość energii w postaci 160 Wh/kg. Ideą jego stworzenia była produkcja w sposób zrównoważony dla środowiska i tani.

Według Northvoltu nowa technologia jest bezpieczniejsza, bardziej zielona i tańsza od baterii stworzonych na bazie nikielu, magnanu, kobaltu czy fosforanu żelaza. Do jej produkcji wykorzystuje się żelazo i sód. Ogniwo zbudowane jest na bazie anody węglowej i katody z bieli pruskiej. Northvolt opracował tę technologię w ramach partnerstwa z Altris, w dalszej perspektywie nowy typ zielonych baterii ma być podstawowym rozwiązaniem w firmie.

Prezes polskiego odłamu spółki, Robert Chryc-Gawrychowski, twierdzi, że technologia sodowo-jonowa jest nie tylko przełomowa ale ma duże znaczenie w kontekście polskim. W Gdańsku znajduje się fabryka spółki, która produkuje bateryjne systemy magazynowania energii.

Spółka ma zamiar rozwijać projekt, dzięki czemu nowy typ ogniw ma być wykorzystywany w pojazdach elektrycznych.

– Nasza technologia sodowo-jonowa zapewnia wydajność umożliwiającą magazynowanie energii przez dłuższy czas niż w przypadku alternatywnych baterii, przy niższych kosztach, otwierając w ten sposób nowe możliwości dla generacji energii odnawialnej. Już sam potencjał technologii sodowo-jonowej na tym rynku będzie miał ogromny wpływ na globalną elektryfikację – mówi Peter Carlsson, dyrektor generalny Northvoltu.

Northvolt / Marcin Karwowski

Jakie tajniki skrywają baterie i magazyny energii z Chin? Spięcie

Najnowsze artykuły