icon to english version of biznesalert
EN
Najważniejsze informacje dla biznesu
icon to english version of biznesalert
EN

Sankcje USA uderzają w japońsko-rosyjski biznes LNG

Japońska firma nie będzie mogła dostarczyć Rosjanom lodołamaczy LNG, na przeszkodzie stanęły sankcje Stanów Zjednoczonych. Statki są kluczowe w projekcie Arctic 2, gdzie udziałowcem większościowym jest rosyjski Novatek. Wydobycie ma ruszyć w tym miesiącu.

Bloomberg poinformował o tym, że japońska firma Mitsui OSK Lines nie będzie mogła użyczać na zasadzie czarteru swoich lodołamaczy LNG rosyjskiemu Novatekowi. Prezes spółki Takeshi Hashimoto powiedział, że sprzedanie statków Rosjanom również stanowi wyzwanie.

Jednostki są kluczowe w projekcie Arctic 2. Miały posłużyć do odbioru paliwa z miejsca wydobycia i transportu do punktów docelowych. Z jednej strony japońska firma jest zobowiązana na mocy umowy z Rosjanami do sprzedaży lodołamaczy w sytuacji gdy nie może obsłużyć projektu Arctic 2. Z drugiej sankcje Stanów Zjednoczonych utrudniają taką transakcję. Prezes Hashimoto zadeklarował, że jego firma współpracuje z rządem USA i Japoni nad wspólnym rozwiązaniem tej sprawy. Budowa pierwszego z trzech lodołamaczy LNG, które miały obsłużyć Artic LNG 2 zakończy się w 2024 roku.

Wspomniany projekt ma zapewnić Rosji wzrost eksportu skroplonego gazu ziemnego do 38 milionów ton w 2024 roku. Jest to wzrost o 6,6 milionów ton w stosunku do roku minionego. Liczba ta staje pod znakiem zapytania w obliczu sankcji.

Bloomberg / Marcin Karwowski

Lipiński: Wodorociąg z Finlandii pomoże uniezależnić Polskę od importu gazu (ROZMOWA)

Japońska firma nie będzie mogła dostarczyć Rosjanom lodołamaczy LNG, na przeszkodzie stanęły sankcje Stanów Zjednoczonych. Statki są kluczowe w projekcie Arctic 2, gdzie udziałowcem większościowym jest rosyjski Novatek. Wydobycie ma ruszyć w tym miesiącu.

Bloomberg poinformował o tym, że japońska firma Mitsui OSK Lines nie będzie mogła użyczać na zasadzie czarteru swoich lodołamaczy LNG rosyjskiemu Novatekowi. Prezes spółki Takeshi Hashimoto powiedział, że sprzedanie statków Rosjanom również stanowi wyzwanie.

Jednostki są kluczowe w projekcie Arctic 2. Miały posłużyć do odbioru paliwa z miejsca wydobycia i transportu do punktów docelowych. Z jednej strony japońska firma jest zobowiązana na mocy umowy z Rosjanami do sprzedaży lodołamaczy w sytuacji gdy nie może obsłużyć projektu Arctic 2. Z drugiej sankcje Stanów Zjednoczonych utrudniają taką transakcję. Prezes Hashimoto zadeklarował, że jego firma współpracuje z rządem USA i Japoni nad wspólnym rozwiązaniem tej sprawy. Budowa pierwszego z trzech lodołamaczy LNG, które miały obsłużyć Artic LNG 2 zakończy się w 2024 roku.

Wspomniany projekt ma zapewnić Rosji wzrost eksportu skroplonego gazu ziemnego do 38 milionów ton w 2024 roku. Jest to wzrost o 6,6 milionów ton w stosunku do roku minionego. Liczba ta staje pod znakiem zapytania w obliczu sankcji.

Bloomberg / Marcin Karwowski

Lipiński: Wodorociąg z Finlandii pomoże uniezależnić Polskę od importu gazu (ROZMOWA)

Najnowsze artykuły