Alert

Port w Hamburgu zaliczył spadek w przeładunku kontenerów

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu. Źródło: freepik

Port w Hamburgu w ubiegłym roku doświadczył prawie pięcioprocentowego spadku w całym przeładunku. Osiągnął porównywalny wynik co na przełomie 2004 i 2005 roku. Jedną z przyczyn jest mniejszy handel z Chinami.

Port w Hamburgu stracił w 2023 roku 4,7 procent całkowitego przeładunku. Ilość przeładowanych kontenerów spadła w zeszłym roku aż o 6,9 procent do 7,7 miliona jednostek (TEU). Wynik na poziomie 7,7 mln TEU plasuje się mniej więcej pomiędzy wynikami Hamburga z lat 2004 i 2005.
Spadki handlu z Chinami to największy problem Hamburga. Handel z Państwem Środka spadł o dwanaście procent do 2,17 miliona TEU. Natomiast wzrost rzędu ośmiu procent zaliczyła wymiana ze Stanami Zjednoczonymi. Pozytywnie rozwijał się w 2023 przeładunek między Hamburgiem a Singapurem, Polską i Szwecją. Przeładunek kontenerów z Finlandią i Indiami także wzrósł, choć na bardzo niskim poziomie.

— Jesteśmy na równi z naszymi północnoeuropejskimi konkurentami i radzimy sobie dobrze w porównaniu z innymi portami – powiedział w rozmowie z gazetą Die Welt Axel Mattern, dyrektor generalny portu w Hamburgu. — Spadki wynikają przede wszystkim z trudnej sytuacji geopolitycznej i gospodarczej, z którą borykają się wszyscy uczestnicy rynku – dodał.

Port w Hamburgu jest największym portem w Niemczech. Do 2014 roku Hamburg był drugi w Europie pod względem przeładowanych kontenerów. Obecnie Hamburg jest trzecim co do wielkości portem w Europie pod względem przepustowości kontenerów po Rotterdamie i Antwerpii.

Die Welt / Statista / Aleksandra Fedorska

Niemcy stracili ogromne ilości LNG z powodu usterki w gazoporcie Stade


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X