Polska Spółka Gazownictwa (PSG) poinformowała, że rozpoczyna wysyłkę SMS-ów do odbiorców, u których nie udało się dokonać odczytu rzeczywistego stanu licznika. Celem jest przypomnienie klientom nieobecnym podczas wizyty inkasenta o możliwości przekazania stanu gazomierza drogą mailową.
PSG podaje, że skontaktuje się z klientami tylko w sytuacji, gdy dostęp do gazomierza jest utrudniony i nie dokonano odczytu rzeczywistego w okresie ostatnich 12 miesięcy. – Otrzymają oni SMS z informacjami o tym, w jaki sposób przesłać do operatora odczyt licznika oraz fotografię urządzenia potwierdzającą zużycie gazu. W pierwszej kolejności wiadomości SMS będą wysyłane do odbiorców zakwalifikowanych do 3. i 4. grupy taryfowej – czytamy w komunikacie.
Z uwagi na dużą liczbę oszustów podszywających się w ostatnim czasie pod spółki państwowe, warto zapoznać się z treścią komunikatu, który PSG będzie wysyłać do klientów:
„Z powodu braku dostępu do gazomierza nie wykonaliśmy odczytu rzeczywistego. W związku z tym prosimy o przesłanie do PSG stanu licznika wraz ze zdjęciem gazomierza potwierdzającym zużycie oraz adres punktu poboru na e-mail: [adres e-mail w domenie @psgaz.pl]. Dotyczy adresu: ……………… . W razie pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 22 444 33 33. Niezależnie od wysyłanej wiadomości odczyty nadal są realizowane przez inkasentów zgodnie z planowanym harmonogramem”.
Spółka przypomina, że każdy odbiorca ma obowiązek udostępnić gazomierz do odczytu podczas wizyty inkasenta. Zaznacza, że regularne odczyty gwarantują dokładne rozliczenia i podnoszą poziom bezpieczeństwa użytkowania gazu.
Polska Spółka Gazownictwa / Jędrzej Stachura