AlertEnergetykaEnergia elektrycznaOZEŚrodowisko

Rząd chce by port instalacyjny offshore w Gdańsku był finansowany z KPO

Fabryka/Port Esbjerg firmy MHI Vestas. Morskie farmy wiatrowe Fot.: BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Fabryka/Port Esbjerg firmy MHI Vestas. Morskie farmy wiatrowe Fot.: BiznesAlert.pl/Bartłomiej Sawicki

Minister Katarzyna Pełczyńska-Nałęcz poinformowała, że rząd chce, aby port instalacyjny morskich farm wiatrowych w Gdańsku powstał przy udziale funduszy z KPO.

Polska Agencja Prasowa (PAP) przytoczyła słowa Katarzyny Pełczyńskiej-Nałęcz, minister funduszy i polityki regionalnej, która potwierdziła, że rząd chce, by mający powstać w Gdańsku port instalacyjny był finansowany z Krajowego Planu Odbudowy.

– Kluczowe dla nas jest, żebyśmy utrzymali inwestycję w polski terminal instalacyjny w Gdańsku. Ta inwestycja jest niestety totalnie opóźniona i można było ją wyjąć z KPO, ale my chcemy mimo opóźnienia ją zostawić, żeby Komisja uznała wcześniejszy etap realizacji za satysfakcjonujący – powiedziała minister cytowana przez PAP.

Port instalacyjny w Gdańsku po wybudowaniu ma posłużyć do budowy morskich farm wiatrowych na Bałtyku.

– To jest konieczna sekwencja inwestycyjna i to jest absolutny priorytet – dodała.

Minister poinformowała również PAP, że do Brukseli wyruszy „misja edukacyjna” w sprawie rewizji KPO.

Według wcześniejszych informacji resort podał, że w zrewidowanym KPO przewidziano miliard złotych na port instalacyjny w Gdańsku.

Polska Agencja Prasowa / Marcin Karwowski

Cyfrowa sieć ciepłownicza PGE zmniejszy awaryjność infrastruktury


Powiązane artykuły

Elon Musk. Źródło: innotechtoday

Tesla chce dostarczać energię elektryczną w Wielkiej Brytanii

Tesla, znana przede wszystkim z produkcji samochodów elektrycznych, złożyła wniosek do brytyjskiego regulatora energetycznego (Ofgem) o dystrybucję energii elektrycznej do...
Ładowarki Ekoenergetyka x IONITY. Fot. Ekoenergetyka

Polski producent ładowarek szykuje się do zamorskiego podboju

Ekoenergetyka, polski producent szybkich stacji ładowania DC ma za sobą udany 2024 rok, zwłaszcza na tle konkurentów z branży. Jej...
Bojowy wóz piechoty ASCOD 2 oferowany państwom bałtyckim, foto: gdls.com

Brytyjski Ajax w grze o polski kontrakt na ciężki bojowy wóz piechoty

Polska rozważa zakup 700 ciężkich bojowych wozów piechoty. Mają one uzupełnić lub częściowo zastąpić obecne konstrukcje. Do grona zagranicznych oferentów...

Udostępnij:

Facebook X X X